דרופשיפינג

דרופשיפינג מת, מה אנחנו יכולים ללמוד מהגסיסה ולמה אין לוויה?

בשנים האחרונות נכנס לחיינו טירוף הדרופשיפינג. למי שחי בתוך מערה או ביקר על כוכב לכת אחר, הנה סיכום קצר: ים כתבות בעיתונים ובטלוויזיה סיקרו את התופעה, אינסוף קבוצות פייסבוק וגורואים לימדו וממשיכים ללמד את הדרך החדשה להתעשרות מהירה וכמובן שהם גובים כמה אלפי שקלים לקורס כי הם הרי מלמדים על חשבון זמן יקר שהם יכלו לנצל כדי להרוויח מליונים… זה לא שהקורסים של הגורואים הללו לא נכונים, זה פשוט שבשיווק באינטרנט כל דבר הוא זמני. ב2013 מה שלומדים בקורס היה עובד מצוין, הבעיה שאנחנו כבר נכנסים ל2019 ומה לעשות שהדרופשיפינג מת.

דרופשיפינג הוא לא הדבר היחיד שגסס. יש שווקים שלמים שנעלמים בשל רגולציות וחוקים בארה"ב ובאיחוד האירופי. Carrier billing לדוגמא – חיוב באמצעות הסמארטפונים שהיה נפוץ מאוד בכל העולם, יכול להתקיים היום רק במדינות עולם שלישי כמו מרוקו ופיליפינים (וטוב שכך….) תחום ה CPI שעזר להרבה ישראלים לעשות ים כסף, תחום הנוטרה בעולם המערבי וכמובן הטולברים לדפדפנים שגם בבילון הישראלית היתה חלק מהן. כמובן שבכל תחום יהיו גם מעטים שיצליחו להמשיך להרוויח כסף אבל הם בדרך כלל עושים את זה באמצעות בניית נוסחא שיווקית יחודית ולא ביישום קורסים.

מי שמרוויח כסף לא הולך לפרסם את השיטה שלו בקבוצות פייסבוק ובסרטונים ביוטיוב. הוא עסוק מדי בלבצע סקאלינג ולנצל את ההזדמנות לפני שהיא נשרפת.

אז למה הדרופשיפינג מת?

משלוח איטי מאוד – בצפון אמריקה אמזון היא זו שמכתיבה את הסטנדרט וכמו שכל לקוח יודע לוקח בין יום ליומיים לקבל משלוח לכל מקום בארה"ב. בדרופשיפינג מסין זמן המשלוח עמד על מספר שבועות גם אם סוכם עם הספק על משלוח מהיר כי לספק אין שום יכולת לקבוע על מהירות המשלוח מהמחסן בסין לארה"ב.

סחורה זבאלה – לא הכל, אבל הרבה מאוד מוצרים היו באיכות נמוכה מאוד וכל סוחר שרוצה לעבוד עם paypal, פתרונות סליקה או פלטפורמות מכירה כמו אמזון ואיביי צריך להתחייב לMoney back gurantee. וזה מביא אותנו לסעיף הבא.

אין לקוחות חוזרים – כל הרעיון של איקומרס הוא לקוחות חוזרים. בלי לקוחות לטווח הארוך אין לחנות באינטרנט זכות קיום. רוב הלקוחות שקיבלו באיחור את המוצרים מסין, גם אם לא החזירו אותם, פשוט בחרו לא לחזור ולקנות באותה חנות או בחנויות דומות לה. מה שהשאיר במשחק רק את החנויות הגדולות והמוכרות.

אמזון – לאמזון יש כמעט מונופול בארה"ב ומבחינתנו הם הרוויחו את זה ביושר. שירות לקוחות נהדר, משלוח מהיר, פיקוח איכות ברמה של קנאות דתית ומחירים נמוכים הפכה אותם למעצמה. כשאתה קונה מאמזון אתה יודע שאתה מקבל איכות ומוגן. הרבה יותר מבאיביי ובטח שיותר מאיזו חנות שלא שמעת עליה קודם והגעת אליה דרך איזו פרסומת בפייסבוק. יש דופשיפרים שעבדו עם אמזון ונזרקו משם בבעיטה אחרי השקעת חודשים רבים בגלל פרט קטן בתיאור שלא היה מדויק ביקורת שלילית אחת.. כשאתה לא בא טוב לאמזון ולא משנה אם אלו מתחרים שמתנכלים לך או ביקורות שליליות, אתה לא מקבל את הרווחים שלך: כתבה מעניינת על הנושא 

הבטחות שווא לכמה שעות עבודה ביום – מכירים את הבאנר שמישהו שנראה  כמוכם והוא גם באותו גיל יושב בכיף על חוף הים ושותה מרגריטה קרה? באותיות גדולות מופיע הכיתוב "אני עובד שלוש שעות ביום ונהנה מהחיים. גלו גם אתם שקר כלשהו." אז זה חארטה אחת גדולה. כל מי שגולש בקבוצות דרופשיפינג פעילות בפייסבוק יודע שכל יום עלים פוסטים חדשים של חנות רווחית שנמכרת עקב "מחסור בזמן". איקומרס זה עסק ולא ניתן לנהל עסק אוטומטית בשלוש שעות עבודה יומית. אתם יכולים להכשיר עוזר וירטואלי ולהעסיק אותו במשרה מלאה אבל זה כמובן מייקר את הוצאות ההקמה.

עלויות פרסום גבוהות – בטח יצא לכם לשמוע את הסיפורים של הגורואים על אנשים רגילים כמונו וכמוכם שפתחו חנות, הריצו קמפיינים בפייסבוק וגוגל והרוויחו הון תועפות. הבעיה בסיפורים הללו שכשאתם מפרסמים בפייסבוק אדס או אדוורדס אתם מתחרים עם המותגים הגדולים על אותו קהל מערבי יקר. להם יש תקציב גדול יותר שחלקו נועד לחזק את המותג הקיים או תקציב פרסום למוצר חדש לאחר גיוס כספים. כך שאין להם בעיה לפרסם גם בלי למכור. אתם ממש לא יכולים להרשות את זה לעצמכם.

אם הכל נכון אז למה אין לוויה?

כסף מסובב את העולם…. דרופשיפינג והמוצרים הנלווים אליו כמו אוברלו ושופיפיי והקורסים והמנטורים הם תעשיית ענק שמכניסה הרבה מאוד כסף בכל רחבי העולם וכל מילה נוספת מיותרת.

כדי להכניס קצת אווירה חיובית לכתבה נסיים אותה במודל דרופשיפינג שכן עובד, דרופשיפינג לוקאלי.

מה זה דרופשיפינג מקומי ובאילו תנאים הוא יכול לעבוד?

מודל זה מבוסס על מציאת ספקים לוקאליים במקום לסמוך על ספקים מאליבאבא או סין, אתם סוגרים דיל עם יצרן או יבואן מקומי מהאזור שבו אתם רוצים לשווק ואתם מסכמים שהבראנד היחיד שיהיה מצוין על המוצר יהיה הבראנד שלכם. בצורה זאת אתם מקצרים את הזמן משלוח למוצרים מקבילים שנמכרים באותה מדינה ומוודאים שהלקוח יחזור אליכם ולא ליצרן.

One comment

  1. כתבה מצוינת!
    איך אפשר למצוא ספקי Dropshipping מקומיים בחו"ל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *