קופיזילה צייד הגורואים

מה קופיזילה (צייד הגורואים) היה עושה לאדם טל והדר אשוח?

אין מצב בעולם שלא נתקלתם בפרסומת לקורס שיווק באינטרנט של אחד הגורואים. בתקופה כזו של מצוקה כלכלית איומה ומלחמה קשה ברקע, לא קשה כל כך להפוך לגורו עשיית כסף באינטרנט. גורואים ישנים משתכללים וגורואים חדשים מתפשטים כמו נגיף קורונה. זה יכול להיות קורס על שיווק שותפים, על איך לבנות חנות מצליחה באמזון או איך לייצר סרטון וידאו שיכניס לעסק שלכם לקוחות רבים.

היינו יכולים לצפות שהחברה הישראלית והמדיה תוקיע תופעה כזו אבל אמני הרמאות האלו אפילו מוזמנים לנאום בכנסים מובילים בתעשיה. אולי זאת הכריזמה, אולי האישיות הכובשת והצבעונית , אולי זה כי הגורו הוא ילד חמוד ומתוק כמו הבן של השכן , אולי הפרסום ואולי הם פשוט משלמים הון תועפות כדי להופיע בפני עוד קהל פוטנציאלי באותה צורה בדיוק שהם קונים ודוחפים כתבות בטלוויזיה ובעיתוני אונליין

אם התעניינתם פעם בקורס שיווק שותפים או חיפשתם עבודה מהבית, אתם בטח מכירים את הפרסומות הנודניקיות שקופצות לכם ללא הפסקה ומבטיחות ללמד גם אתכם איך לעשות כסף מהיר וקל ולצאת לדרך חדשה של עצמאות כלכלית שלא תצריך מכם עוד שעת עבודה במשרד או במפעל.

קורבנות רבים מספרים אחרי שגילו שנפלו קורבן "אבל קראנו בעיתון שהגורו שלנו ייעץ למנכ"לים הכי מובילים בישראל ושהוא מחזיק מטוס פרטי." הם לא מבינים שאם סבתא שלי תהיה מוכנה לקנות כתבות ממומנות בעיתון תמורת כמה אלפי דולרים גם עליה יכתבו שהיא מייעצת בענייני כספים למנכ"לים המובילים בישראל וששר האוצר עושה סיאנסים ליד הקבר שלה כדי להתייעץ איתה. טענה אחרת שעולה וחוזרת היא "אבל כולם המליצו עליו"

ופה משווקי שותפים יקרים אנחנו מגיעים לבעיה אחרת בתעשיה העצומה הזאת. העמלות בתוכניות השותפים שמציעים הגורואים הן עצומות ולא רחוקות מתעשיות כמו פורקס והימורים. כך שגם אם נתקלתם בהמלצות חמות מאוד על "הגורו התורן" שהוא שונה מאחרים ובאמת נותן ערך, רוב הסיכויים שמה שעומד מאחורי ההמלצות הללו היא תאוות כסף. הם לא ממליצים לכם מטוב לב אלא רוצים להפוך אתכם לכסף בחשבון הבנק שלהם.


מיהו קופיזילה?

אדם יקר שבחר בדרך אחרת ופתח במסע קדוש לחיסול גורואים הוא קופיזילה – coffeezilla 

אם לא נתקלתם עדיין בערוץ היוטיוב שלו אז תעצרו הכל וגשו לצפות.

הוא מצחיק, שנון וגאון בשיווק דיגיטלי, מה שמאפשר לו לשים לב לפרטים הקטנים ביותר שיכולים להפיל גורו ולהוכיח שהוא בעצם שקרן.

אחת האמרות החשובות של קופיזילה נוגעת לקורבנות של הגורואים: "הגורואים יכולים להמשיך לרמות כי הקורבנות שלהם חוששים להתלונן. הם מתביישים להודות שנפלו לסוג כזה של נוכלות ולכן הם לא מתלוננים ולא מספרים."

טאי לופז – מייסד הז'אנר

טאי לופז היה צריך רק סרטון אחד כדי להתחיל טרנד מקולל שנמשך עד עצם היום הזה. הסרטון הזה נצפה כבר שבעים מליון פעם והוא השפיע על דורות של רמאים ונוכלים למכור קורסים שמבטיחים לאנשים דרך קלה לעושר. הוא גם היווה השראה לעשרות פרודיות וממים ויראליים.

מישהו רוצה לנחש כמה הרוויח טאי לופז מסרטון הלמבורגיני שהגיע כבר ל70 מליון צפיות?

בטח גם אתם נתקלתם בנוכלים הללו כאשר צפיתם ביוטיוב. הם אלו שקופצים לכם בפרסומות צבעוניות ומבטיחים שגם אתכם הם ילמדו איך להפוך עשירים ולעבוד מהבית מהלפטופ. 

אז נכון, אתם יכולים להגיד, גם כוכבי האינסטגרם הם לא אמיתיים. הם מצטלמים עם מכוניות יקרות בשביל הפוזה והעוקבים ועושים פוטושופ רצחני לכל תמונה שהם מעלים. אבל הנוכלים הללו הלכו צעד נוסף קדימה. הם טוענים שכל מה שאתם רואים בסרטון, מהאחוזה הענקית ועד רכב היוקרה. הכל הם עשו בשתי ידיים מעבודה אונליין והם מוכנים ללמד גם אתכם תמורת סכום צנוע של ארבע או חמש ספרות. ובכלל כוכבי האינסטגרם אחראים גם הם לצמיחת תופעת הגורואים שחלק גדול מקהל היעד שלה הם צעירים לפני ואחרי צבא שרואים את כוכבי האינסגראם עושים חיים, מטיילים במקומות אקזוטיים וחיים בפאר. אז למה הם כן ואני לא? למה אני צריך לעבוד עבור שש או שבע אלף בחודש כשאני יכול להיות עשיר?

אצל הגורואים המודל העסקי היחיד הוא למכור קורסים ולפעמים שעות ייעוץ. הפראיירים הולכים לשלם על הקורס הנמכר במחיר מופרז תודות למניפולציות הבנויות עד לפרטים הקטנים ביותר. אחרי שירוויחו מליונים, הגורואים יוכלו להרשות לעצמם לקנות את היאכטה והפרארי המופיעים בסרטונים. הפראייר התורן יקבל חור חדש באוברדראפט.

מי הקורבן האידיאלי?

מלבד הצעירים שהזכרנו כבר, הקורבנות בדרך כלל הם אנשים שמגיעים ממקום של ייאוש ותקיעות ובעידן של קורונה לא חסרים אנשים שמנוצלים באופן ציני. אנשים שאיבדו עסק או נמצאים בחל"ת תקופה ארוכה והגורו התורן לחץ להם על הכפתורים הנכונים.

אז איך קופיזילה השפיע על תעשייה שלמה של מוכרי חלומות?

גורואים אוהבים להשתמש במילים מפוצצות כמו "להשתחרר ממרוץ העבכברים" או "להיות אדון לזמן שלך" אבל מעבר לרעיונות כלליים הם לא ממש אומרים כלום. אם אתה רוצה לקבל מידע נוסף עליך כמובן לקנות את הקורס שלהם. זה נכון בארץ וזה היה נכון בארה"ב עד שהתחילו ערוצי יוטיוב כמו קופיזילה. היום הגורואים נדרשים לספק פרטים על הסחורה שלהם לפני שהלקוחות רוכשים את הקורס. אם הגורו מסרב לספק פרטים טריוויאליים כמו מה הפלטפורמה או הכלים השיווקיים שהוא הולך ללמד, נדלקת ללקוחות נורה אדומה והם מוותרים מראש.

תמיד תזכרו שבעולם הדיגיטלי אי אפשר להבטיח כלום, לא בSEO, לא בייצור לידים, לא בפרסום ממומן, לא בפיתוח סטארטאפ ובטח לא בשיווק שותפים או ניהול חנויות באיביי ואמזון. אם היו חוקים להתעשרות, אז האנשים שמוכרים קורסים היו מליונרים ובטח לא מלמדים. אם יכולנו לנבא מה יצליח ומה לא אז 98% מהסטארטאפים לא היו נכשלים.

לסיכום, המאמר מתאר את התפשטות גורואי שיווק באינטרנט, במיוחד בתקופות של משבר כלכלי. הוא חוקר את הדרך בה גורואים חדשים ווותיקים, מתפשטים במהירות ומתעתעים באנשים לרכוש את קורסים באלפי שקלים.

.כיצד גורואים של שיווק באינטרנט מושכים קהל לקוחות?

הם משתמשים בטקטיקות שונות, כולל פרסומות מושכות המבטיחות עושר מהיר וקל, והופעה בכנסים מובילים בתעשייה. הם מנצלים את הכריזמה והדמות המשכנעת שלהם כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים.

מהן הטענות הנפוצות שמעלים גורואים לשיווק באינטרנט כדי למכור את קורסים ואיך נזהה את הנוכלים הללו?


הם מבטיחים ניסים ונפלאות כמו השגת חירות כלכלית, להפוך הבוס של עצמך, והרווחת כסף רציני במהירות ובקלות. אולם, הטענות האלה חסרות תוכן ובדרך כלל מעורפלות בלי משהו פרקטי לגבות אותן.

רוצים לדעת מה אנחנו עוד חושבים על גורואים ישראלים לעשיית כסף באינטרנט? כנסו וקראו

Check Also

מונטיזציית בלוג

איך להרוויח כסף מכתיבת בלוג ב2024? המדריך המלא למונטיזציה

יש הרבה מדריכים שמתיימרים ללמד איך לעשות כסף מכתיבת וניהול בלוג. אז למה להשקיע 15 דקות מחיינו לקרוא דווקא את המאמר הזה? ההבדל ביננו לבינם שבמדריך זה נספק לכם דוגמאות אמיתיות לאיך בלוגים מצליחים מבצעים מונטיזצייה לתנועה הנכנסת .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *