שאלות נפוצות על אפיליאייט - affiliate marketing

שאלות ותשובות שאתם כל הזמן שואלים על שיווק שותפים – מעודכן ל2023

אספנו עבורכם מספר שאלות אשר אתם חוזרים ושואלים בתגובות ובצור קשר. אנא קראו אותם לפני שתשאלו את אותה שאלה שוב….

מה האופי הדרוש לאפיליאייט?

טוב, אז אנשים לא באמת שואלים את השאלה הזאת וחבל כי זאת שאלה חשובה מאוד שתחסוך לכם זמן ומאמץ מיותר. לאף אחד לא נוח במצב הקיים וכל אחד היה רוצה לחיות ברמת חיים אחרת אבל מי מבין כולם ישאר באותו מצב ומי לא ירפה עד שיגיע ליעד שהוא רוצה? מה השגתם בחיים בעבודה קשה בעשר אצבעות? האם כשיש לכם מטרה ובשלב מסוים קשה אתם מוותרים? האם אתם יכולים לעבוד לבד בצורה יעילה או חייבים להיות חלק מצוות? האם יש לכם משמעת עצמית לדחות סיפוקים לטווח הקצר על מנת להשיג סיפוק ומשמעות בטווח הארוך. ענו על השאלות הללו בכנות. אף טכנולוגיה או מאמר לא יעזרו לכם אם התשובות לשאלות האלו שליליות.

האם כדאי לקחת קורס בשיווק שותפים?

לא. שאלה הבאה בבקשה….

יש הרבה מקצועות שניתן ללמוד בקורס. שיווק שותפים הוא לא אחד מהם. אפיליאייטס מצליחים לא יכולים לעבוד לפי נוסחא או במסגרת מסוימת. להיפך, חלק גדול מההצלחה שלהם תלויה בחשיבה מחוץ למסגרת. שיווק שותפים הוא גם מקצוע המשלב בתוכו כל כך הרבה נושאים שמצריכים לימוד לבד. אם אין לכם את היכולת ללמוד לבד, אל תבנו על שיווק שותפים. אם אין לכם דבקות במטרה ועקשנות, לכו לעבוד כשכירים. את אלפי השקלים אשר מנסים לגרום לכם להשקיע בקורס, עדיף שתשקיעו בקמפיינים או קניית מאמרים ולינקים.

מהו חוק ה80/20 שכולם מדברים עליו?

חוק השמונים-עשרים אומר ששמונים אחוז מהקמפיינים שלכם יכשלו אבל עשרים אחוז משאר הקמפיינים ירוויחו ויוכלו לכסות את ההפסדים. אף אחד ולא משנה כמה נסיון יש לו, לא יכול לנבא מאה אחוז הצלחה ואפילו לא קרוב לכך. וזה מחזיר אותנו לשאלה הקודמת למה עדיף לכם להשקיע את הכסף בקמפיינים ולא בקורסים.

מהי הדרך הטובה ביותר לשיווק שותפים?

הדרך הטובה ביותר היא בה אתה יכול למצוא יתרון על פני המתחרים שלך. יש משווקים המתפרנסים יפים מ SEO מבלי להריץ ולא קמפיין ממומן אחד. יש משווקים תותחים ברשתות חברתיות שמנהלים קהילות במשך שנים ויודעים לשווק לקוראים שלהם מוצרים ויש כמובן את כרישי הפרסום הממומן. ותתפלאו בטח לשמוע, אבל גם ב2018 קיימים עדיין כרישי אימייל מרקטינג המתפרנסים יפה מהשוק. הכל תלוי בכישורים שלכם ובאיזה תחום אתם חושבים שיש לכם יתרון על פני רוב המתחרים. אם אתם כותבים יפה בעברית אבל לא שולטים באנגלית, אל תנסו להתחרות עם כותבים ששפת האם שלהם היא אנגלית. אם בחיים לא קניתם תנועה ממומנת, אל תחשבו שתראו סרטון וישר תרוויחו מליונים. תחקרו לעומק כל דבר שאתם רוצים לנסות. רגלו אחרי המתחרים שלכם כי הם כבר עברו את השלב של הניסוי והטעיה והכי חשוב, נקטו פעולה. ידע הוא לא כח, פעולה היא כח.

האם שיווק שותפים קיים גם בעברית?

ישראל היא מדינה קטנה וכמות דוברי העברית מוגבלת אבל עדיין ניתן להתפרנס גם כאן משיווק שותפים. העצה הכי טובה שנוכל לתת לכם בנושא היא שאפו לבלעדיות ועמלה גבוהה. אל תתעצלו לחתום הסכם ישיר עם הוונדורים. אם תהיה לכם בלעדיות על המוצר, אתם תשלטו בטראפיק הנכנס וזה יאפשר לכם להתרכז ברווחים ולא בבניית מותג של מי שמקדמים אותו במקביל 1,000 משווקים שחצי מהם תיכוניסטים (מבלי להעליב אף תיכוניסט). רק זכרו היטב את המשפט של טוני סופרנו כשהוא מונע מבני לרצוח את ארצ'י בוקו, הטבח וחברו הטוב שפוצץ לו את הצורה:

"You don't shit where you eat. And you especially don't shit where *I* eat"

מה זה קלואקינג? האם כדאי לי להשתמש בטכניקה כזאת?

קלואקינג הוא הסתרה. ניתן להסתיר דף נחיתה, קליק אפיליאייט והרבה מאוד דברים אחרים. המטרה העיקרית שלשמה משתמשים היום בקלואקינג היא לגרום לפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק לראות דף מסוים כאשר בפועל הגולש מופנה לדף אחר. אלו טכניקות שמתאימות לאפיליאייטס יותר מתקדמים בתחומים אפורים ותחרותיים. מאמר על קלואקינג

מה ההבדל בין שיווק שותפים לשיווק דיגיטלי עבור לקוחות?

לחברות גדולות יש תקציב לבניית מותג וגדילה. הכדאיות הכלכלית שלהן שונה מכדאיות כלכלית של אפיליאייט. אם חברה מגייסת כסף בבורסה או ממשקיעים, המטרה שלה היא לגדול כמה שיותר ולא בהכרח להראות רווח. אתם כאפיליאייטס חייבים לסחוט כל מרג'ין וכל טוויק כדי לשבור את ה break even ולהגיע למאזן רווחי.

מה זה אאוטסורסינג ואיך להשתמש בו?

האם אפשר להרוויח כסף מפרסום לינקים בכל מיני מקומות? (ספאם)

לא ואם כן אז אלו סכומים קטנים שלא מצדיקים את הזמן שהשקעתם ואפילו לא יתנו לכם שכר מינימום. התחרות שלכם היא מול אנשים מבנגלדש/הודו/פקיסטן ומדינות עולם שלישי נוספות שבהן 200 או 300 דולר בחודש יכולים להציל מרעב משפחה. אם אתם רוצים להתפרנס בישראל, אל תבזבזו זמן על שטויות כאלו. בחלק גדול מהמקרים, הדבר אסור בתנאי הפרסום של המוצר והמפרסם עלול לפסול את המכירות/לידים שלכם ולסרב לשלם.

מה זה MMO ואיך זה הפך לאחת הנישות הרווחיות ביותר בשיווק שותפים?

MMO זאת נישה של עשיית כסף ברשת – make money online – זאת נישה שקיימת מאז תחילת ימי האינטרנט והרבה לפניה וכנראה תהיה קיימת עוד שנים רבות. בגדול היא עובדת ככה: גורו צעיר וכריזמטי מציג עושר בלתי נתפס שהוא השיג בעשר אצבעות דרך האינטרנט. הגורו נראה כמו אדם רגיל שאנחנו פוגשים בתיכון, בצבא או באוניברסיטה ואנחנו מאמינים שאם הוא יכול אז בטח גם אנחנו יכולים. הוא פותח קבוצת פייסבוק, אתר אינטרנט והכל מלווה בכתבות ממומנות בעיתונות האלקטרונית ובטלוויזיה שבהן הגורו משתזף בסבבה בחוץ הים ושותה מרגריטות בין מליון למליון (גם אם הכתבה צולמה בחורף). בסופו של דבר, לאחר "פניות רבות וחוזרות", הגורו נאות לוותר על הכסא בים ומסכים ללמד אנשים רגילים כמוני וכמוכם איך לעשות בקלות כסף ברשת. הנישה הזאת רוכבת על חלק גדול מהאוכלוסיה שנמאס לו מהעבודה, חיי היומיום משעממים אותו, הוא מרגיש מתוסכל מאינסוף דברים והכי חשוב, הוא רוצה להתעשר בלי לעבוד ולבלות כל היום בים כמו הגורו שלו… רוצים לנחש איך זה נגמר?

ישנן שאלות רבות נוספות ואנחנו נחזור ונעדכן את החלק הזה באתר.

Check Also

מונטיזציית בלוג

איך להרוויח כסף מכתיבת בלוג ב2024? המדריך המלא למונטיזציה

יש הרבה מדריכים שמתיימרים ללמד איך לעשות כסף מכתיבת וניהול בלוג. אז למה להשקיע 15 דקות מחיינו לקרוא דווקא את המאמר הזה? ההבדל ביננו לבינם שבמדריך זה נספק לכם דוגמאות אמיתיות לאיך בלוגים מצליחים מבצעים מונטיזצייה לתנועה הנכנסת .

7 comments

  1. אתם סתם חבורה של ישראלים קנאים שלא יודעים לפרגן. מפריע לכם שאנשים בני 18 עושים יותר כסף מכולכם ביחד וגם מוכנים ללמד אנשים אחרים איך לעשות את זה? האתר הזה שווה לתחת ולא מלמד שום דבר. תלמדו להחמיא קצת.

    • זאת תעשייה של ניצול ועכשיו כשהפנסיונרים והחרדים כבר מודעים להונאה, הם מנסים יותר יותר להפיל ילדים ובני נוער. מטרגטים בני נוער עם פרסומות מטומטמות של "ילד בן 17 מגלגל מאות אלפי שקלים בחודש אין סיבה שאתם לא" החלק העצוב שהרבה ילדים בגיל 15-17 נופלים שם… ומפילים את ההוצאות על ההורים… ״רוכשים מקצוע" ילד בן 18 עושה מליונים ברשת? מרוויח ים כסף? שיבושם לו למה הוא צריך את היח"צ הזה בצינור לילה בתוכניות בוקר ובעשרות אלפי שקלים בחודש של קמפיינים ממומנים. טוב הוא בדוק רק הפרזנטור של הבחור האמיתי שמוכר את הקורסים האלה, מאמין שהוא רק בובה על חוט והפנים של הקומבינה.

  2. עם איזו רשת שותפים כדאי לעבוד למדינות tier 1? Us,ca,uk

    • אצל רובם העמלות די זהות. ככלל עדיף להירשם לרשתות הגדולות יותר כמו maxbounty peerfly ואם לא התקבלתם או שלא מצאתם מה שאתם מחפשים, להיכנס ל offervault. כל רשת שותפים יכולה לתת לכם עמלות ותנאי תשלום משופרים. האתגר האמיתי הוא למצוא את התנועה שאותה תוכלו לקנברט לכסף ואל תתביישו לשאול את הam שלכם על כל דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *