מונטיזציית בלוג

איך להרוויח כסף מכתיבת בלוג ב2024? המדריך המלא למונטיזציה

יש הרבה מדריכים שמתיימרים ללמד איך לעשות כסף מכתיבת וניהול בלוג. אז למה להשקיע 15 דקות מחיינו לקרוא דווקא את המאמר הזה?

ההבדל ביננו לבינם שבמדריך זה נספק לכם דוגמאות אמיתיות לאיך בלוגים מצליחים מבצעים מונטיזצייה לתנועה הנכנסת . 

מה עדיף בלוג בעברית או באנגלית?

במאמר הזה נתייחס בעיקר לבלוגים באנגלית כי זה הרבה הרבה יותר קל לבצע מונטיזצייה לבלוג שמיועד לקהל דובר אנגלית ולציבור אמריקאי/קנדי/בריטי. עד להשקת ChatGPT, זה היה מסבך עניינים ליצור בלוג בשפה שאינה שפת האם שלכם אבל היום כשיש לכם כלי AI זמינים, הדבר אפשרי בהחלט. ברור שניתן להרוויח כסף גם מבלוג בשפה העברית ולא חסרים דוגמאות בעיקר בתחומים: בישול, גיימינג, ביקורות מוצרים ופיננסים. במידה ואתם כותבי התוכן והצלחתם לבנות מוניטין כדמויות מובילות בתחום, יתכן שבלוג בעברית היא האופציה היותר טובה עבורכם. אך אם אתם בונים על כותבי תוכן חיצוניים (אאוטסורסינג) מבחר הכותבים והמחירים באנגלית עדיפים בהרבה על המבחר בעברית. בשנת 2023 התחזקו מאוד גם הפתרונות הטכנולוגיים המספקים כתיבת תוכן באמצעות AI. וכבר שנים קיימים פתרונות לתיקון שגיאות כתיב ודקדוק (Grammerly לדוגמא) כך שיצירת תוכן באנגלית הפכה קלה יותר מאי פעם. (כמובן שאם האנגלית שלכם גרועה מעבר ליכולות התיקון של מגיה או עורך שתמצאו אונליין, כדאי שתשקלו נתיב אחר)

אבל זאת לא הסיבה היחידה. השוק הישראלי הוא לא השוק האמריקאי וגולש ישראלי רחוק מאוד מגולש אמריקאי. גולש ישראלי ממוצע אוהב להשוות מחירים ולהתייחס בחשדנות לכל המלצה שמופיעה ברשת לעומת גולש אמריקאי שקישור לאמזון יגרום לו להרגיש בטוח מספיק כדי להתחבר ולשלם. ואת האמת, די בצדק…..

גם רשתות השותפים הישראליות לא משתוות בהיקף  ההצעות והרווח שניתן להפיק מבלוג באנגלית וכמו שנסקור בהמשך הכתבה, גם רשתות מודעות  (ads) שניתן להרוויח דרכן יפה (בין 20-40$ לכל אלף מבקרים) לא רוצות לעבוד עם קהל ישראלי

האם נתייחס בכתבה למקורות תנועה בתשלום: PPC, facebook ads ונייטיבס?

התשובה לכך היא לא. אנחנו מאמינים שהבסיס היעיל לבלוג הוא תנועה חינמית. היא יכולה להגיע מקידום אתרים (SEO) או מרשתות חברתיות 

למה בכלל צריך בלוג כשיש פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם?

גם אם אתם מצליחים מאוד ברשתות החברתיות אתם צריכים מקום שיאחד בתוכו את כלל התוכן שיצרתם ושהשליטה בו תהיה מוחלטת ולא תלויה בגחמות של פלטפורמה כזו או אחרת.
אז יאללה, בואו נתחיל לסקור דרכים בהם בלוגים מתרגמים את התנועה לכסף:

שיווק שותפים

שיווק שותפים היא אחת הדרכים היעילות והקלות ביותר לבצע מונטיזצייה לתנועה של בלוג. היתרון הבולט של שיווק שותפים הוא שאתם לא צריכים להתעסק עם לוגיסטיקה, לשלוח ולאפשר Refund למוצרים, אין צורך בתמיכה בלקוחות. כל מה שאתם צריכים לדאוג לו הוא להעביר תנועה איכותית לרשת/לקוח ובמידה והתנועה אכן איכותית תקבלו עמלה CPL או CPS. בין תוכניות השותפים המובילות בעולם נמצאות: אמזון, איביי, Clickbank, Shareasale ועוד

אבל איך בלוגים יכולים לגרום לגולשים לקנות מקישורי שיווק שותפים?

בואו ונבדוק מספר דוגמאות:

  1. ביקורת/המלצה על מוצר עם לינק אפיליאייט 

הדרך הוותיקה והנפוצה. אם נסכם את זה במשפט אחד:

הבלוג שלכם מצליח להיות מדורג על מילות מפתח חשובות בגוגל באמצעות SEO ואתם מקנברטים את התנועה הנכנסת למכירות. בעבר היה ניתן לבנות בלוגים שלמים שמוקדשים לביקורות מוצרים עם קישורי אפיליאייט. היום מנועי החיפוש הרבה יותר מתוחכמים ויודעים לזהות אתרי אפיליאייט כאלו ולהעניש אותם בהתאם. ההמלצה היא לייצר תוכן שנותן ערך כמו מדריכים ומהתוכן הזה להפנות ל Money Page. לדוגמא אם בלוג מסוים עוסק ברחפנים, אז רוב התוכן בו לא יכול להיות ביקורות על רחפנים עם לינקים לתוכניות שותפים. רוב התוכן צריך להיות אינפורמטיבי ולתת ערך לגולש. 

הבטחנו לא לדבר באוויר ולהביא דוגמאות חיות

ניקח כדוגמא את האתר הבא בתחום הרחפנים dronesgator.com

כמו שאתם יכולים לראות בסקרינשוט, האתר מקבל בחודש כ30 אלף מבקרים מתנועה אורגנית, מדורג על 24,000 מילות מפתח וערך הטראפיק המגיע אליו עומד על כעשרת אלפים דולר, מדד המצביע עד כמה הטראפיק המגיע מסחרי וניתן למונטיזצייה. את הבדיקה לאתר ביצענו באמצעות ahrefs כלי הSEO הפופולארי ביותר בעולם

רוב התנועה מגיעה מארה"ב ואנחנו יכולים לראות בבדיקה שערכנו כי הבוסט הענק של התנועה האורגנית הגיע בשנה האחרונה.

אם נחקור לעומק את המונטיזצייה של האתר נראה שהם משתמשים בשתי תוכניות שותפים עיקריות : אמזון ועלי אקספרס להם נבנו למעלה מאלף קישורים חיצוניים ממקומות שונים באתר. אבל שימו לב שהאתר הזה לא נראה כלל כמו אתר ביקורות ועיקר הדגש בו הוא על מדריכים והשוואת מוצרים. הדגש כאן הוא על לתת לגולש ערך באמצעות תוכן טוב ושימושי

כמה אפשר להרוויח? השמים הם הגבול. אם אתם לא מאמינים אתם מוזמנים להיכנס לאתר empireflippers שהוא אחד הmarketpkaces הגדולים בעולם ולראות בכמה מוצעים שם למכירה אתרי אפיליאייט. כל קונה מחויב להציג נתונים מלאים על האתר כולל סקרינשוטים של אנליטיקס. שיטוטים באתרים כאלו זאת גם הזדמנות מעולה לזיהוי נישות רווחיות

Affiliate Businesses For Sale on the Empire Marketplace (empireflippers.com)

איך תדעו באילו תוכניות שותפים לבחור?

בגדול: מחקר, מחקר ומחקר. באחת הכתבות הקרובות נעבור על כל הדרכים לבחור תוכניות שותפים שיתאימו לנישה שתבחרו

2. שיווק שותפים באמצעות רשימת מייל

נכון שאימייל מרקטינג לא נשמע היום סקסי ועדכני אבל האמת היא שכמו שהיה בעשור הקודם ובעשור שלפניו, רשימת אימיילים נשארה ערוץ שיווקי משפיע וממיר. לפי mailchimp הנחשבים כמובילים בתחום, שיעור הפתיחה של אימיילים בנושאים ותעשיות שונות נע סביב 25% ויכול להגיע בקהלי יעד מסוימים גם ל30-40%

שיווק שותפים באמצעות רשימת מיילים מורכב משלושה חלקים:

  • איסוף אימיילים – קבלת הסכמה opt in לדיוור
  • שליחת ניוזלטר מעניין הנותן ערך לגולש
  • מונטיזצייה באמצעות תוכניות שותפים

אמנם לוקח זמן לבנות רשימת מיילים איכותית אך ברגע שהיא כבר קיימת, ניתן להשתמש בה כנכס לכל דבר. איך תדעו אלו מוצרים לקדם ברשימת התפוצה שלכם?

מחקר, מחקר ומחקר. הירשמו לרשימת התפוצה של המתחרים שלכם ובידקו כיצד הם ממירים את התנועה שלהם. התוכן צריך להיות מעניין ומניע לפעולה כמו באתר והדגש גם כאן צריך להיות על לתת ערך ולא על למכור או לכתוב ביקורת.

פרסומות:

בעבר זו היתה אופצייה פחות מועדפת כי היא מאריכה את זמן הטעינה של העמוד, מסרבלת את חווית המשתמש ולא מתגמלת כמו תוכניות שותפים. ועדיין המצב כזה ברוב המדינות אלא אם כן אתם מקדמים בארה"ב ויש לכם כמות גבוהה של תנועה. אז נפתחת בפניכם האופציה לעבוד עם שתי רשתות מובילות.

לפי הערכות מומחים ניתן להרוויח מרשתות כמו Mediavine או Adthrive     סכומים שנעים בין 20-40$ דולר  RPM (לכל אלף צפיות)

בחישוב מהיר צריך תנועה של 50,000 מבקרים כדי להרוויח בין אלף לאלפיים דולר מדי חודש. בעברית האופציה הכמעט יחידה היא גוגל אדסנס אשר משלמים מעט מאוד כסף. ההערכות נעות בין 3-5$ לכל אלף מבקרים. זאת אומרת שגם בתסריט האופטימי תצטרכו מאתיים אלף מבקרים בחודש כדי להגיע לאלף דולר וזה לא יצדיק את הזמן וההשקעה. באתרים באנגלית ההערכות מדברות על בין 8-12$ לכל אלף מבקרים רווח ממוצע מAdsense .

הבעיה הגדולה שנתקלים בה עם רשתות כמו Mediavine ו Adthrive שהן מוכנות לקבל רק אתרים עם תנועה גבוהה, מעל חמישים אלף מבקרים בחודש ואתם צריכים להוכיח שרוב התנועה מגיעה מארה"ב (סקרינשוטים מאנליטיקס)

היתרון הגדול בדרך המונטיזצייה הזו שהיא פאסיבית לחלוטין (לא 80 אלף בחודש פאסיבי….)   ולא מצריכה התנסות עם מפרסמים שונים. 

דוגמאות לאתרים המשתמשים ברשת הפרסומות תוכלו למצוא באמצעות כלי ניתוח הטכנולוגיות builtwith

Websites using AdThrive (builtwith.com)

הכלי חינמי ושימושי מאוד

החסרון הגדול בצורת המונטיזצייה הזו הוא שבאנרים יכולים להאט את האתר שלכם ולפגוע בחווית המשתמש

אם אתם מוצאים שלכם כגולשים הפרסומות מפריעות, חפשו צורת מונטיזצייה אחרת או נסו למתן את כמות הפרסומות בעמודים ראשיים ובכל עמוד פוסט. בכל מקרה תימנעו לחלוטין מלהשתמש ב pop ups ads זאת צורת הפרסום המעצבנת ביותר ואפילו אתרי פורנו מהססים היום אם להשתמש בה וכמה.

האם כדאי למכור שטחי פרסום עם מודעות בבלוג שלכם?
הדבר בהחלט יכול להיות משתלם אבל לא מתאים בכלל לבלוגים לא מבוססים. אם לא הייתם מתקבלים ל Adthrive או ל Mediavine אין לכם מספיק תנועה למכור שטחי פרסום.

כתבות ממומנות:

משמעות הדבר היא שאתרים/חברות  ישלמו לך תשלום כדי ליצור פוסט בבלוג שמתאים לנושא הבלוג. הכתבה בדרך כלל תכלול את הפתרונות והמוצרים שלהם ובדרך כלל תצטרכו להוציא קישור שמטרתו לסייע בתהליך הSEO של מזמין הכתבה. 

אם הבלוג שלכם בנושא שיש בו הרבה משפיענים כמו בישול או לייף סטייל אתם יכולים לפנות לאחד המרקטפלייסס המהווים חוליה מקשרת בין ברנדים שונים בעולם ללקוחות. לדוגמא: CLEVER Influencer Marketing Agency (realclever.com)

גם כאן מדובר בפתרון לבלוגים מתקדמים

מוצרים שאתם בניתם

כאן אנחנו עוברים לקטגוריה אחרת לגמרי של מוצרים. היא אמנם רווחית יותר מתוכניות שותפים או ממודעות אך מצריכה יותר מעורבות המתבטאת ביצירת מוצר, תמיכה במוצר, קידום המוצר באמצעים שונים כמו תוכניות אפיליאייט שתבנו ועוד. זה משחק למתקדמים שלא מיועד למשווקים מתחילים בתחום.

עד לפני כמה שנים, יכולתם להוציא איבוק ולשווק אותו כמוצר דיגיטלי. עדיין יש אתרים שנוקטים בשיטה הזו אך הלקוח של היום מצפה להרבה יותר. המוצרים הדיגיטליים שנבנים היום כוללים קורסים עם סרטוני וידאו ובדרך כלל גם קבוצת וואטסאפ/פייסבוק/טלגרם שתתמוך במוצר הדיגיטלי ותלווה את הקונה. הלקוח רוצה להרגיש שהוא מקבל ערך אמיתי בתמורה לכספו.

בחירת הנישה הנכונה – הדבר החשוב ביותר

אתם צריכים לבחור נישה שתהיה בה מספיק התעניינות מצד אחד אבל שלא תהיה סופר תחרותית מצד שני ולא פחות חשוב שיהיה ניתן לקנברט את התנועה המגיעה אליה לכסף. פסקה אחת לא תספיק לתאר את כל תהליך בחירת הנישה שעליכם לבצע אבל ננסה לתת לכם כמה כיוונים ובעתיד להקדיש כתבה שלמה לנושא.

בלוגים מצליחים שמרוויחים כסף מתרכזים בנישה ספציפית ובונים את הבלוג כאוטוריטה בתחום. 

זה נכון שחשוב לבחור נושא שיהיה לכם נוח לעבוד איתו ואם אתם מבינים בו מה טוב אבל זה לא יכול להיות הדבר היחיד המנחה אתכם.

אז איך מחליטים מה הדרך שאתם תבחרו לבצע מונטיזצייה לאתר שלכם?

אפשר לנסות ולבדוק ואפשר לחקור מתחרים. אף אחד לא יוצר בלוג בחלל ריק. מיצאו חמישה מתחרים בנישה שלכם. הם לא צריכים להיות גדולים מדי כמו אמזון או איביי אבל גם לא קטנים כי זה אומר שהם לא מרוויחים מספיק כסף. מצאתם? יופי, עכשיו חיקרו לעומק באיזו מונטיזצייה הם משתמשים באמצעות כלי SEO או פשוט באמצעות שיטוט באתר.

שיטות מתקדמות יותר למונטיזציית בלוג


מוצרים שאתם בניתם:

כאן אנחנו עוברים לקטגוריה אחרת לגמרי של מוצרים. היא אמנם רווחית יותר מתוכניות שותפים או ממודעות אך מצריכה יותר מעורבות המתבטאת ביצירת מוצר, תמיכה במוצר, קידום המוצר באמצעים שונים כמו תוכניות אפיליאייט שתבנו ועוד. זה משחק למתקדמים שלא מיועד למשווקים מתחילים בתחום.

עד לפני כמה שנים, יכולתם להוציא איבוק ולשווק אותו כמוצר דיגיטלי. עדיין יש אתרים שנוקטים בשיטה הזו אך הלקוח של היום מצפה להרבה יותר. המוצרים הדיגיטליים שנבנים היום כוללים קורסים עם סרטוני וידאו ובדרך כלל גם קבוצת וואטסאפ/פייסבוק/טלגרם שתתמוך במוצר הדיגיטלי ותלווה את הקונה. הלקוח רוצה להרגיש שהוא מקבל ערך בתמורה לכספו.

קיימות שיטות רבות להפקת רווח מתנועה לבלוג אבל מדובר בשיטות שכדי להצליח בהן צריך להיות בשלב מתקדם יותר, לבסס קהילה גדולה שחוזרת ומבקרת בבלוג ולפעמים גם מגיבה וליצור אמון בסיסי בין הגולש לבלוג.

מנוי חודשי מתחדש:

הצעת תוכן premium למנויים בלבד. תוכן יכול להיות פוסטים אבל יכול להיות גם שירות יעוץ אישי בתחום הבלוג. מנוי פרימיום כזה יכול לכלול גם גישה אקסלוסיבית לקבוצת פייסבוק/וואטסאפ/טלגראם שסביבה תיבנה קהילה תומכת. המטרה העיקרית כאן היא להבהיר לקוראי הבלוג שמחיר המנוי החודשי מתגמד לעומת הערך שהם יקבלו כמנויים

תרומות:

לתת לגולשים את האפשרות לתרום היא אופציה נוספת. ישנן פלטפורמות תרומה שונות, כולל אופציות לתרומות חוזרות ו"צנצנת טיפים" בסיסית לתרומות חד פעמיות.

Patreon היא אחת הפלטפורמות הידועות ביותר שעוזרות ליוצרים להרוויח הכנסה חודשית. אנשים מקימים חשבון Patreon, כדי שיוכלו לקבל תרומות חוזרות מהfans שלהם. ניתן לחלק הטבות מסוימות לכל תורם כך . חלק מהיוצרים מרוויחים את רוב ההכנסה שלהם מאתרים כאלה.

מחפשים דוגמאות לאתרים שמשתמשים בשירות? Websites using Patreon in the United States (builtwith.com)

שיטה נוספת לקבל תרומות מגיעה מפורטל התשלומים האינטרנטי הענק, PayPal. PayPal מאפשרת לך לפתוח חשבון בחינם, ולאחר מכן לשלוח ולקבל תשלומים דרך האינטרנט. אתה יכול ליצור כפתור תרומה ולהוסיף אותו לאתר שלך. כאשר מבקרים לוחצים עליו, הם יוכלו להשאיר תרומות בצורה של תשלומי PayPal, שיעברו ישירות לחשבון שלך. אם כבר יש לך חשבון PayPal, תוכל לבצע את השלבים הבאים כדי להגדיר כפתור תרומה לאתר שלך.

אם מטבעות קריפטו הם יותר הסגנון שלכם, אתם יכולים להגדיר קישור תרומה לארנק שלכם. כל מטבע קריפטו שונה, אז וודא שאתה מבין היטב כיצד הוא עובד לפני שאתה עושה משהו; התהליך יכול להיות מעט מבלבל למתחילים. אם אתה רוצה לגלות כיצד להגדיר ארנק משלך שיכול לקבל תרומות, הקפד לקרוא את התיעוד הרלוונטי עבור מטבע הקריפטו שתבחר.

הצעת שרותים בתחום כמו ייעוץ:

אחת הסיבות העיקריות לכך שכותבים בכלל בלוג היא לבנות אוטוריטה ומוניטין בתחום מסוים. בלוג יכול לבנות מוניטין בצורה מעולה. הבעיה שלנו העם שיטת המונטיזצייה הזו שהיא מתבססת על עבודה בפועל ולא על בניית נכס דיגיטלי שעובד עבורכם

אתם מוזמנים לשתף את הכתבה ואם יש לכם שאלות אתם מוזמנים להגיב.

Check Also

תוכניות השותפים הטובות ביותר למתחילים

אילו תוכניות מתאימות למתחילים בשיווק שותפים – Affiliate Marketing? מעודכן 2024

אחד האתגרים הגדולים ביותר שתעמדו בפניהם בבניית עסק שיווק שותפים הוא מציאת תוכניות השותפים הטובות …

2 comments

  1. וואו אני משהו כמו חודשיים מנסה לעשות לעצמי סדר עם העניין של לבנות בלוג בוורדפרס, בלוגר, וויקס, להשתמש באדסנס, מדיהווין, איזה נישה, וכו'.
    תודה רבה על הכתבה הזו, וחוץ מזה גם האתר מאוד עוזר ומלא בידע אמיתי ושימושי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *