מילון מונחים SEO

מילון מונחי SEO השלם – מונחים בקידום אתרים שחייבים להכיר

SEO היה מאז ומתמיד אחת הדרכים העדיפות והיעילות להביא תנועה איכותית לבלוגים ואתרים. בין אם אתם מתחילים בSEO או מתקדמים, כדאי שתכירו את המונחים הנפוצים. השתדלנו לבנות את המילון פשוט ככל הניתן כך שגם מתחילים גמורים יצליחו להפיק ממנו תועלת והכנסנו רק מונחים רלוונטים לימינו.

מונחי SEO באות A

Above the Fold – אבוב דה פולד

תוכן שמופיע באתר לפני שהיוזר מבצע גלילה למטה עם העכבר או האצבע במובייל. חשוב שתוכן כזה יכיל בתוכו לפחות כותרת, תקציר של העמוד והתוכן בו יטען במהירות. אתרים עם הרבה פרסומות אבוב דה פולד עלולים לסבול מזמן טעינה איטי יותר ובעיות Core Web Vitals

Algorithm – אלגוריתם

ברשת קיימים טריליוני עמודים ובכל זאת גוגל מצליח למצוא פעם אחרי פעם את התשובה המדויקת ביותר לשאילתה שלנו. איך הוא עושה זאת? מנועי החיפוש משתמשים בקומבינציה של אלגוריתמים על מנת לדרג בצורה יעילה יותר עמודים על מילות מפתח. האלגוריתם  של גוגל מורכב ממשתנים רבים שלכל אחד מהם משקל שונה בדרוג. בכירים בגוגל סיפרו בעבר שהאלגוריתם מכיל מעל 200 משתנים

Algorithm Change

לכל שינוי אלגוריתם שגוגל מבצעים יש השפעה על דרוגים שונים. שינוי אלגוריתם יכול לרסק בבת אחת אתרים רבים בתחום מסוים. לדוגמא עדכון YMYL  Your Money Your Life ריסק אתרי אפיליאייט רבים בתחומים בריאות וכסף.

Alt Tag / Attribute – תגית אלט

קוד HTML המתלווה לתמונה ומספק עליה מידע. נועד לעזור למנועי החיפוש להבין מה התמונה ובמקביל לסייע לכבדי ראיה. במידה ורלוונטי כדאי להכניס מילות מפתח לתגית.

AMP – עמודי מובייל מואצים

פריימוורק קוד פתוח מבית גוגל שמטרתו לאפשר בקלות יצירת עמודי מובייל מהירים. בימינו ההשפעה של AMP פחותה לעומת ההשפעה שהיתה לו לפני מספר שנים וישנן פתרונות מובייל אחרים שאינם נופלים ממנו במהירות ובאמינות.

Analytics – אנליטיקס

בגדול, כל מה שקשור באיסוף וניתוח מידע על אתר והמרות על מנת לשפר המרות ומדדים שונים כמו כמות תנועה נכנסת או זמן שהייה באתר. מערכות האנליטיקס הנפוצות ביותר בעולם שייכות לגוגל: גוגל אנליטיקס ו Google Search Console

Anchor Text – טקסט קישור

הטקסט הלחיץ המוביל לקישור. לטקסט החשוב הזה שני תפקידים:

לספק מידע על הקישור ולשקף למנועי החיפוש את מהות הקישור.

לדוגמא עם תיצרו טקסט קישור ל IsraelRich.com

כך הוא יראה

  בינה מלאכותית (AI)

דימוי חשיבה אנושית באמצעות תוכנה. ניתן לראות בשנים האחרונות שימוש נרחב בAI בתחום הSEO גם בכתיבת תוכן באמצעות מנועי AI כמו GPT4 וגם בכלים הסורקים את הרשת ומסיקים ממנה מסקנות. כמובן שגם גוגל בעצמם משתמשים בAI כדי לדרג אתרים. ההתפתחות הבולטת ביותר בתחום הוא הChatgpt אבל גם מנועי הAI שבאו אחריו כמו ה Claude והBard של גוגל לא רעים בכלל

Author Authority – סמכותיות כותב

סמכותיות ומוניטין של כותב הפכו בשנים האחרונות לגורם דירוג חשוב. גוגל קובעים את הסמכותיות של כותב באמצעות מדדים כמו מספר הקישורים האיכותיים והמוניטין המקושר אליו אונליין. ישנם תחומים כמו כסף ובריאות בהם מוניטין הכותב קריטי עד מאוד לדרוגים. לדוגמא, אם יזם לא מוכר יפתח אתר בנושא רפואת ילדים וישקיע באתר המון משאבים על מנת ליצור מאמרים ולקנות קישורים ולעומתו פרופסור המתמחה ברפואת ילדים יפתח אתר דומה בלי להשקיע יותר מדי, סביר מאוד להניח שהפרופסור יגרוף את רוב מילות המפתח והתנועה האורגנית כי בתחומים קריטיים הקשורים לבריאות או לכסף, גוגל שמים דגש מאוד חזק על סמכותיות ומוניטין הכותב.

מונחי SEO באות B

B2B SEO – קידום אתרי עסקים המספקים שירותים לעסקים אחרים

SEO לעסקים שמוכרים לעסקים. ביזנס טו ביזנס SEO  מציב אתגרים אחרים מSEO המיועד לקליינטים. זמן ההמרה בין גולש ללקוח ארוך יותר, המוצרים או השירותים יקרים יותר ולפעמים גם מצריכים התאמה אישית ללקוח. הקהל הוא לא צרכן הקצה אלא מקבלי החלטות בארגון כמו מנכל"ים או מנהלי רכש. יצירת אמון ובניית מוניטין מומחיות חשובים ביותר בקידום אתרי B2B. 

B2C SEO – קידום אתרים לצרכן הקצה

בביזנס טו קליינט SEO מעגל ההמרה מגולש ללקוח מהיר יותר והוא מיועד לצרכני קצה לדוגמא:עסקים/בלוגים שפונים ללקוחות פרטיים, מסעדות, מכללות, שרותי תיירות, חנויות וכו'. גם עולם התוכן הפונה לקהל B2C שונה מעולם התוכן B2B שהוא מקצועי יותר.

 

Backlink – קישור

נחשב כאחד הגורמים המשמעותיים בדרוג אתרים במנועי חיפוש. קישור נוצר דרך טקסט לחיץ באתר שאיננו האתר המקושר. קישורים איכותיים מצביעים לגוגל על האמינות והאוטוריטה של האתר

שני הגורמים החשובים בקישורים הם אוטוריטה ורלוונטיות האתר המקשר לאתר המקושר. קישור אידיאלי הוא כזה היוצא מאתר סמכותי ורלוונטי באותה מידה.

קישורים מאתרים ממשלתיים נחשבים כאיכותיים מאוד.

Baidu

מנוע החיפוש הכי פופולארי בסין.

Bing

מנוע החיפוש של מיקרוסופט. נוסד ב2009 והחליף את מנועי החיפוש הקודמים של מיקרוסופט. 

Black Hat SEO

אסטרטגיות קידום שמטרתם להשיג תוצאות מהירות תוך הפרת חוקים והנחיות של מנועי החיפוש וניצול הזדמנויות. לדוגמא, בעבר הרחוק מקדמי אתרים היו דוחפים לטקסט העמוד את ביטוי המפתח פעמים רבות על מנת לתעתע במנועי החיפוש או שהיו בונים אלפי קישורים באמצעות תוכנות שונות

באונס רייט – Bounce Rate

אחוז המבקרים באתר הנוטשים בלי אינטראקצייה (לחיצה על כפתור, וידאו) או לבקר עמוד נוסף באתר. באונס רייט אופטימלי משתנה בין תעשייות ותחומים. לפי גורמים בגוגל, למרות שבאונס רייט יכול להצביע על בעיות שונות, הוא איננו גורם דרוג.

Bot בוט

תוכנה כמו קרואלר או גוגל בוט

Branded Keyword ביטויי ברנד

מילות מפתח המכילות את שם המותג, לדוגמא "חולצות קצרות  fox"   "מרצדס 2022"

Breadcrumb – נתיבי ניווט או ברדקראמבס

אזור ניווט באתר המאפשר למשתמשים ומנועי החיפוש להבין היכן הם נמצאים באתר. לנתיב הניווט תפקיד חשוב בחווית המשתמש ולהעביר למנועי החיפוש מהו מבנה האתר.

Broken Link

קישור המוביל לעמוד שגיאה 404

בין הסיבות לעמודי 404:

האתר לא באוויר

עמוד הוסר בלי רדיירקט מתאים

הURL השתנה בלי לבנות רדיירקט 

Cache

טכנולוגיה השומרת תוכן ווב כמו תמונות על מנת לשפר את זמן הטעינה של העמוד

.

Cached Page

סנאפשוט של עמוד כפי שנסרק בפעם האחרונה

.

Canonical URL תאג קנוניקל

קוד HTML המותקן באזור הhead של העמוד  ואומר למנועי החיפוש: זאת הכתובת הראשית של העמוד. משתמשים בה כאשר קיים תוכן כפול. לדוגמא:

עמודים ממוספרים

עמודי מוצר כמעט זהים לחלוטין

.

Click Bait = קליקבייט

תוכן שנוצר במטרה להשפיע על היוזר להקליק. לפעמים משתמשים בקליקבייט בצורה המבטיחה הרבה מעבר לתוכן שהיוזר מקבל או אפילו בצורה מטעה.

Click Depth – עומק 

מספר הקליקים הנחוצים כדי  להגיע לעמוד מסוים מדף הבית/דף הכניסה. ככל שעומק העמוד קטן יותר כך יקל על גוגל לסרוק את העמוד יותר בקלות. מומלץ מאוד לבנות את היררכיית האתר בצורה שלא יהיה עמוד הנדרש יותר משלושה קליקים כדי להגיע אליו.

ככל שעמוד יותר קרוב לעמוד הבית כך הוא נחשב יותר אוטורטיבי

.

Click-Through Rate (CTR) – אחוז הקלקה

אחוז ההקלקה של משתמשים על תוצאות חיפוש. מחשבים את הCTR באמצעות חלוקת מספר הקליקים מתנועה אורגנית במספר הכולל של החשיפות (impressions) ומכפילים את הכל במאה

Cloaking

שיטת בלקהאט בה מראה תוכן או עמוד אחד למנועי החיפוש ותוכן או עמוד אחר למשתמש עצמו.

תוכלו לקרוא כאן יותר

Code To Text Ratio – יחס קוד לטקסט

היחס בין כמות הטקסט המוצגת בעמוד לכמות הטקסט שנדרש כדי לייצר אותו. כיום זהו לא גורם דירוג רלוונטי ויש תמימות דעים שניתן להתעלם ממנו.

תחרות – Competitors

בSEO קייימים שני סוגי תחרות:

תחרות ישירה: חברות המתחרות על אותו נתח שוק/מוכרות מוצרים דומים/עונות על אותם צרכי לקוח גם ברשת וגם אופליין

מתחרי SEO: חברות, אתרים המתחרים על אותם ביטויי מפתח ותנועה אורגנית אבל לא בהכרח במוצרים זהים או מענה על אותם צרכים של היוזר.

Content

טקסט, תמונות, סרטונים, קטעי אודיו וכל תוכן אחר שנועד לתת ערך לגולש.

המשפט "תוכן הוא המלך" הפך כבר לקלישאה ובצדק. מנועי החיפוש מתגמלים תוכן מעניין ומושקע שעונה על הsearch intent של הגולש

Conversion – המרה

כאשר גולש מבצע פעולה רצויה באתר, לדוגמא:

מבצע קניה

מוסיף אייטמים לסל קניות

ממלא טופס באתר בצורה מלאה או חלקית

נרשם לניוזלייטר

Core Update – עדכון ליבה

גוגל מתעדכן תמיד אך מדי פעם (בדרך כלל פעם במספר חודשים) הם מבצעים עדכון ליבה. לפעמים גוגל מספקים את הנושא הכללי של העדכון לדוגמא: עדכון מהירות טעינה אבל בדרך כלל מדובר על עדכונים כלליים. ההבדל בין עדכון ליבה לעדכון רגיל הוא עוצמת הטלטלה של העדכון על אתרים ותחומים בצורה נרחבת. למרות שיש כאלו המייחסים לעדכוני ליבה סוג של ענישה, בדרך כלל מה שגוגל מנסים להשיג הוא דיוק התוצאות במנוע החיפוש ושיפור חווית המשתמש

.

Core Web Vitals

יוזמה של גוגל המספקת סט מדדים לאיכות חווית המשתמש באתר. גוגל הכריזו בצורה רשמית שה Core Web Vitals הם גורם דירוג

  • Largest Contentful Paint (LCP) – זמן הטעינה של האלמנט הגדול ביותר בדף מעל קו הגלילה. בעצם המדידה כאן היא של זמן הטעינה Above the fold. האלמנט הכי גדול הוא בעיקר תמונה אבל יכול להיות גם בלוק טקסט.

לפי גוגל ציון LCP טוב צריך להיות מתחת ל2.5 שניות. ציון LCP מעל 4 שניות נחשב לציון גרוע (אדום) המצריך תיקון

  • First Input Delay (FID) –מדד אינטראקטיביות. הזמן שלוקח לעמוד להגיב לפעולה מסוימת של המשתמש כמו לחיצה.

ציון FID מתחת ל100ms נחשב כטוב. ציון FID מעל 300ms  נחשב כגרוע

  • Cumulative Layout Shift (CLS) –מודד יציבות חזותית. האם ישנם שינויים פתאומיים בעמוד?  האם יתכן שהגולש יקליק במקום מסוים בעמוד ואז העמוד ישתנה?

Crawl Budget – תקציב סריקה

כמות כתובות הURL שמנועי החיפוש  מתכוונים לסרוק באתר מסוים בפרק זמן מסוים. יש לוודא כי לא קיימים תקלה באתר, או עמודי זומבי, תקציב הסריקה עלול להתבזבז ולא להיות מנוצל בצורה אופטימלית

Crawl Error = שגיאת סריקה

שגיאה המתרחשת כאשר מנוע החיפוש אינו יכול לסקור עמוד מסוים. השגיאה מתרחשת כאשר הבוט הסורק של מנוע החיפוש נתקל בכתובת URL אשר איננו מסוגל לסרוק.

Crawler

תוכנה שבה מנועי החיפוש משתמשים לסרוק את הרשת, לאסוף אינפורמציה ולקטלג את העמודים.

Crawling – סריקה

התהליך שבו הבוט של מנוע החיפוש אוסף ומקטלג מידע ממיליארדי עמודים ברשת. מבחינת SEO צריך לוודא כי אין תקלות טכניות המונעות סריקה של הבוטים של מנועי החיפוש. ניתן לראות טעויות אופיניות בGSC – הסרץ קונסול

בניית אסטרטגייה אשר נועדה לשפר את אחוזי ההמרה באתר (מילוי טופס צור קשר, מילוי ליד, הורדת קופון)

CSS – Cascading Style Sheets

גליונות דירוג מסוגננים. נועדו להעניק לעמוד ולאתר את הלוק הייחודי שלו. מבחינת SEO צריך לבדוק כי קבצי הCSS לא מעכבים את האתר

Customer Journey – מסע לקוח

האינטראקצייה של הגולש עם המותג/מוצר. המסע מתחיל כשהיוזר מגלה את המותג ואיננו מסתיים גם לאחר הרכישה.

כל אסטרטגייה שיווקית מתמקדת במסע הלקוח להמרה טובה יותר. 

מונחי SEO באות D

Data

כלל המידע המספק לנו נתונים על המשתמשים ומעשיהם באתר. לדאטה יש חשיבות כאשר בונים אסטרטגיית SEO

Dead-End Page – דף ללא מוצא

עמוד אשר לא מקשר לעמודים אחרים ולכן בוט או משתמש המגיע אליו איננו יכול לצאת ממנו למקומות אחרים באתר. לעמודים כאלו יש השפעה מזיקה על הSEO

Deep Link – קישור פנימי

קישור מתוך האתר המפנה לכל עמוד באתר מלבד דף הבית.

De-index דה אינדוקס

כאשר אתר או עמוד מוסרים זמנית או בצורה קבועה מתוצאות החיפוש.

בדרך כלל זה קורה כאשר קיימת בעייה בעמוד/אתר או לאחר שמפרים את הנחיות Google

ניתן גם לבצע הורדה יזומה של עמודים מהאינדוקס באמצעות כלי בסרץ קונסול

Direct Traffic – תנועה ישירה

בגוגל אנליטיקס, כאשר יוזר מנווט ישירות לאתר באמצעות הקלדת כתובת הURL או באמצעות פתיחת סימניה, התנועה הנכנסת תירשם כדיירקט. כאשר גוגל לא מצליחים לזהות את מקור התנועה, הם יכלילו גם אותה בדיירקט. תקלות קוד שונות עלולות לגרום לכך שתנועה אורגנית המגיעה מSEO תיספר כתנועה ישירה

Disavow Tool

כלי הקיים בסרץ קונסול והמאפשר לבקש מגוגל להתעלם מקישורים חיצוניים באיכות ירודה מאוד: כמו ספאם, אתרי וירוסים/פורנו העלולים להשפיע על הדירוג. 

לפי גורמים שונים בגוגל, בהם גם ג'ון מיולר, גוגל יודעים היום להבדיל בצורה יעילה בין קישורים איכותיים לקישורי ספאם.

.

Do-follow

קישור אשר לא משתמש בattribute  no-follow מה שהופך אותו לקישור. (לחקור)

Domain

כתובת האתר עצמו.. לדוגמא israelrich.com

Domain Age – גיל דומיין

משך הזמן שבו הדומיין רשום. בעבר נהגו להאמין כי לדומיינים ותיקים יש אוטוריטה גבוהה יותר אך כיום האמונה הרווחת היא שגיל הדומיין לבדו איננו גורם מספק ועליו להיות משולב עם קישורים מתאימים והסטוריה נקייה מענישה.

Domain Authority – סמכותיות אתר

החוזק הכללי של האתר. מאפשר לעמוד חדש להתאנדקס יותר בקלות גם ללא עזרת קישורים

Duplicate Content – תוכן משוכפל

מצב בו חלק ניכר מהתוכן זהה או ממש דומה לחומר באתרים אחרים או על אותו דומיין.

Dwell Time – זמן שהיה בעמוד

הזמן החולף בין לחיצת יוזר על תוצאות החיפוש בגוגל ועד שהוא חוזר למנוע החיפוש מהאתר. ככל שהזמן נמוך יותר כך מנוע החיפוש מקבל אינדיקצייה שהתוכן באיכות נמוכה יותר. 

מונחי SEO באות E

E-A-T

ראשי תיבות המייצגים שלושה גורמי דירוג המתבססים על איכות התוכן באתר/עמוד:

מומחיות (Expertisee), אוטוריטה (Authoritativeness) ואמון (Trustworthiness).

E-commerce

קנייה ומכירה אונליין

Editorial Link – לינק טבעי

לינק אשר אתר מוציא לאתר אחר מבלי שקיבל תמורה מסוימת או ביצע החלפת קישורים.

Engagement Metrics

מדדים הבודקים אינטראקציה בין הגולשים לעמוד

בין הכלים הפופולאריים ניתן למצוא את גוגל אנליטיקס וגוגל סרץ קונסול

  • Click-through rate CTR 
  • Conversion rate אחוז המרה
  • Bounce rate באונס רייט – אחוז נטישה
  • Time on page/site – זמן בעמוד
  • New vs. returning visitors מבקרים חדשים לעומת ישנים

מונחי SEO באות F

Featured Snippet – תוצאות עשירות תוצאת אפס

גוגל לפעמים מראים בלוק טקסט או תמונה מעל התוצאות האורגניות הרגילות.

הבלוק יכול להציג שאלות נפוצות,, פסקא, רשימה, טבלא או כל טקסט רלוונטי אחר.

התוצאות העשירות 

Footer Link – קישורי פוטר

קישורים קבועים המופיעים בחלק התחתון של עמודי האתר

מונחי SEO באות G

Google – גוגל

מנוע החיפוש המוביל בעולם. נוסד ע"י סרגיי ברין ולארי פייג' ב1998. גוגל סימן תפנית דרמטית ממעבר מאינדקסי ענק שקיטלגו אתרים לפי נושאים למנועי חיפוש הפועלים על פי אלגוריתם ומסתייעים בקרואלרים.

Google Analytics – גוגל אנליטיקס

שירות אנלטיקס המאפשר לבצע מעקב אחר מדדים שונים באתר כמו יוזרים, צפיות בעמודים, זמן שהייה, מקורות תנועה ועוד

Googlebot – גוגלבוט

מערכת הסריקה שגוגל פיתחו להוספת אתרים ועמודים לאינדקס.

.

Google Panda Algorithm – עדכון פנדה

עדכון גוגל משמעותי מפברואר 2011.  מטרת העדכון היתה להוריד את הנראות של תוכן באיכות נמוכה. עם השנים הפך עדכון פנדה לחלק קבוע מהאלגוריתם של גוגל

Google Penguin Algorithm – עדכון פינגווין

עדכון גוגל משמעותי מאפריל 2012. מטרת העדכון היתה להוריד את הנראות של אתרים המשתמשים בטכניקות ספאם כמו בניית כמות עצומה של לינקים חיצוניים, keyword stuffing

עדכון פינגווין הפך לחלק קבוע מהאלגוריתם של גוגל

Google Business –  גוגל ביזנס

לשעבר גוגל מיי ביזנס. גוגל מאפשרות להציג את עסק או חברה בתוצאות לוקאליות בצרוף פרטי יצירת קשר ומפה וכן מאפשר יצירת קשר עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי.

Google Search Console – סרץ קונסול

כלי של גוגל המאפשר לראות נתונים  ולבצע בדיקות הקשורות בתוצאות חיפוש. כמו כן הסרץ קונסול מספק נתונים על שגיאות סריקה וציוני Core Web Vitals

Google Trends – גוגל טרנדס

שירות אונליין המספק נתונים על מגמות חיפוש נושאים שונים לאורך תקופות זמן

Guest Blogging – פוסט אורח

שיטה פופולארית לבניית קישורים חיצוניים – תוכן תמורת קישור.

מתבססת על כתיבת תוכן לאתרים אחרים בתמורה לקישור המצביע על העמודים באתר.

מונחי SEO באות H

Heading

תגיות html המשמשות ככותרות ומבדילות בין חלקים שונים בטקסט. H1 היא הכותרת החשובה ביותר והיא צריכה להופיע רק פעם אחת בעמוד עד H6 שהיא הכותרת הכי פחות משמעותית. רוב הכותרות שתראו בכל טקסט ברשת יהיו כותרות H2 או H3 המחלקות כל כתבה לאזורים. Headline – כותרת ראשית

כותרת H1 רצוי שבכותרת H1 יופיע הנושא המרכזי של העמוד וביטוי המפתח הראשי

Hidden Text

טקסט נסתר אשר אינו גלוי למשתמש ונועד למניפולצייה במנועי חיפוש. הטכניקה הזו היתה רווחת מאוד בעבר אך כיום גוגל מזהים אותה במהירות ומענישים בהתאם את העמוד

Homepage

עמוד הכניסה/הכרות לאתר

.htaccess File

קובץ קונפיגורציה בשרת היכול לשמש לשכתב ולבצע הפניות לURLs

HTML

שפת המרקאפ הבונה את עמודי האינטרנט

HTTP

פרוטוקול להעברת מידע משרת לדפדפן

HTTPS

פרוטוקול מאובטח המשתמש בSSL לקודד מידע העובר בין שרת לדפדפן. כיום HTTPS הוא די סטנדרט ונחשב לגורם דרוג

Hub Page

מקור מרכזי ואוטורטיבי באתר המתרכז בנושא מסוים. המקור מעודכן ומקשור בצורה קבועה וכן מקשר לעמודים דומים מהנישה


מונחי SEO באות I

Inbound Link – קישור חיצוני

קישור לעמוד אינטרנט אשר יוצא מאתר חיצוני

Index – אינדקס

מאגר הנתונים שמנוע החיפוש בונה במהלך הסריקות. לא כל עמוד שנסרק מגיע בסוף לאינדקס. עמודים שכן מגיעים מדורגים על ביטויי מפתח שונים.

Indexability

באיזו קלות מנוע חיפוש יכול להבין עמוד אינטרנט ולהוסיף אותו לאינדקס

Indexed Page – דף מאונדקס

עמוד שזוהה ע"י הקרואלר והוסף לאינדקס מנוע החיפוש על מנת שיופיע תחת תוצאות חיפוש רלוונטיות

Information Architecture – ארכיטקטורת אתר

הסדר הפנימי באתר.איך הניווט והתוכן מסודר. לארכיטקטורת האתר תפקיד חשוב בלהעביר למנועי החיפוש ולמשתמש מה סדר החשיבות באתר.


מונחי SEO באות J

JavaScript (JS)

שפת תכנות  המאפשרת להכניס בצורה דינאמית תוכן לעמוד אינטרנט. כאשר קרואלר מגיע לעמוד הכתוב כולו בג'אווה סקריפט יתכן שתהיה לו בעיה לסרוק בצורה תקינה את העמוד


מונחי SEO באות K

Keyword – ביטוי מפתח

בעבר נקרא גם מילת מפתח אולם כיום כמעט ואין אתרים המנסים להיות מדורגים על מילות בודדות אלא על לפחות רצף מילים.

איש הSEO מבצע מחקר ביטויי מפתח רלוונטיים ומנסה ליצור תוכן ולשפר את האתר על מנת שיהיה מדורג על ביטויים אלו

Keyword Cannibalization – קניבליזציית ביטויי מפתח

מצב המתרחש כאשר מספר עמודים מאותו אתר מתחרים על אותו ביטוי מפתח. כדי להימנע ממצב של קניבליזציית מילות מפתח כדאי למקד כל עמוד בביטוי אחד ולבנות היררכיה פנימית לפי חשיבות הביטויים

Keyword Density – תדירות ביטוי מפתח

קונספט מיושן המתייחס לתדירות הופעת ביטוי מפתח בטקסט באחוזים. גוגל הבהירו שוב ושוב כי אין מדובר בגורם דירוג וכי לא מומלץ לבנות תוכן בהסתמך על הקונספט הזה.

Keyword Research – מחקר מילות מפתח

אחד השלבים החשובים ביותר בקידום כל אתר אינטרנט. במהלך מחקר מילות מפתח חוקרים נושאים וביטויי מפתח היכולים להביא תנועה איכותית או לשפר המרות. מדובר בתורה שלמה המשתמשת בכלים חינמיים ובתשלום וכוללת חקר הנישה, המתחרים ורמת התחרותיות

Knowledge Panel – קופסת מידע

קופסא המכילה עובדות ונתונים על אדם, חברה, מקום או ישות וכמו כן קישורים לאתרים רלוונטיים כמו ויקיפדיה או מפות

לדוגמא: גרף המידע של בנימין נתניהו

KPI – מדדי ביצוע

מדדים המאפשרים למדוד שיפור/עמידה ביעדים עסקיים  של ארגון או אתר אינטרנט.


מונחי SEO באות L

Link קישור

קישור בין שני אתרים באמצעות HTML. קישורים חיצוניים הם גורם דרוג משמעותי באלגוריתם של גוגל.

Link Bait – קישור פיתוי

תוכן מעניין הנועד לייצר קישורים בצורה ספונטנית ללא צורך בפנייה לאתר המקשר. דוגמאות ללינק בייט: מחשבון כלכלי, איבוק, סרטון ויראלי וכו'. ללינק בייט יש פוטנציאל גבוה מאוד אך כדי שהוא יעבוד בצורה תקינה אסור שהוא יהיה מבוסס על רמאות/שקר.

Link Building – בניית קישורים

תהליך בניית קישורים איכותיים ורלוונטיים לאתר על מנת לשפר דרוגים במנועי החיפוש.

בניית קישורים הוא נושא רחב המצדיק קטגורייה בפני עצמו אך באופן כללי השיטות הרווחות לבניית לינקים הם פנייה לאתרים מהתחום, קניית קישורים ישירות מול האתר או מול סוחר קישורים. או פרסום תוכן מעניין/שימושי אשר אמור ליצור קישורים באופן טבעי.

Link Equity – כח קישור

הערך של קישור חיצוני במדדים של רלוונטיות' אוטוריטה ואמון.

Link Farm – חוות קישורים

טקטיקת בלקהאט ספאמית שהיתה פופולארית לפני למעלה מעשור והיום עלולה רק ליצור נזק. קבוצת אתרים מקשרים אחד לשני, בדרך כלל באופן אוטומטי באמצעות תוכנה.

Link Stability – יציבות קישור

מדד האם הקישור נמצא בעמוד לאורך תקופת זמן בלי שינוי

Link Velocity – תדירות הוספת קישורים לאתר

באיזו מהירות אתר צובר קישורים. עלייה דרמטית בתדירות הוספת הקישורים עלולה להצביע על ספאמינג או לחילופין על התעניינות פתאומית.   כאשר קונים קישורים יש להקפיד שתדירות הוספת הקישורים תהיה פחות או יותר קבועה ולא "מתפוצצת"

Links, Internal – לינקים/קישורים פנימיים

קישור המנווט בין עמוד אחד לאחר באותו הדומיין. קישורים פנימיים יכולים להופיע בגוף העמוד, בתפריטי הניווט כמו התפריט הראשי והפוטר ובסייטמאפ

לינקים פנימיים יכולים להצביע על חשיבות העמוד באתר. לדוגמא עמוד המקושר ישירות מעמוד הבית לעומת עמוד המקושר שלושה או ארבעה קליקים מעמוד הבית.

קישורים פנימיים הם חלק חשוב מכל אסטרטגיית ON PAGE SEO 

Log File קבצי לוג

קבצי מערכת המתעדים דאטה על היוזרים כמו: כתובת IP, דפדפן, תאריך ושעה והתנהגות באתר עצמו כמו מספר עמודים או קליקים

Log File Analysis – ניתוח קבצי לוג

בדיקת דאטה הקיים בקובץ לוג על מנת להפיק תובנות ולזהות מגמות. כמו כן נועדה הבדיקה לדמות סריקה של האתר על ידי הקרואלרים של מנועי החיפוש

Long-Tail Keyword ביטוי מפתח לונג טייל

ביטוי המכיל מספר מילים ובדרך כלל מראה כוונה יותר ממוקדת של המשתמש. לביטויי לונג טייל יש פחות חיפושים אבל פוטנציאל התחרות שלהם נמוך יותר וכך גם האפשרות למצוא אותן.


מונחי SEO באות M

.

Meta Description – תיאור מטה

תאג המוסף לעמוד HTML ומשמש כתיאור התוכן המצוי בו.  לעיתים קרובות התיאור הזה מופיע גם בתוצאות החיפוש כתיאור המתלווה לעמוד אלא אם גוגל בחרו בתיאור המתאים יותר לפי דעתם.

לתאג תיאור יש תפקיד חשוב נוסף לעניין את הגולש ולהגדיל את הCTR אחוז ההקלקה

Meta Tags תגי מטה

אינפורמציה המופיעה בקוד העמוד לתאר למנועי החיפוש מה התוכן המופיע בו. 

שני תגי המטה החשובים הם Meta title ו Meta description

Metric מדד

דרך למדוד ביצועים והצלחה על מנת להעריך הצלחה/אי הצלחה. המדידה הפופולארית ביותר כיום היא באמצעות הגוגל אנליטיקס


מונחי SEO באות N

Negative SEO – קידום אתרים שלילי

טקטיקת SEO שנועדה לפגוע בדרוגי המתחרים באמצעות שיטות ספאם. לטענת גוגל, הם יודעים לזהות קישורי ספאם ולכן קידום אתרים שלילי כיום.

Niche – נישה

שוק ספציפי או תחום עניין המשותף למספר קטן יחסית של אנשים ובעל פוטנציאל כלכלי.

Noarchive Tag – תאג נוארכיב

מטה תאג האומר למנועי החיפוש לא לאחסן בקאש גרסה של העמוד.

Noindex Tag – תאג נו אינדקס

מטה תאג המוסר למנועי החיפוש לא לאנדקס את העמוד

מונחי SEO באות O

Off-Page SEO

פעילויות SEO המתרחשות מחוץ לאתר כמו בניית קישורים חיצוניים, פעילות ברשתות חברתיות, אימייל מרקטינג ואפילו ערוצים כמו פרסום בטלוויזיה או ברדיו

On-Page SEO

פעילויות SEO המתרחשות בתוך האתר. לדוגמא: פרסום תוכן איכותי ורלוונטי, אופטימיזציית קוד, אופטימיזציית מהירות טעינה. מבנה האתר, תגי meta ומבנה URL

Orphan Page – דף יתום

דף אשר אין אליו שום קישורים פנימיים בתוך האתר. בדרך כלל דפים כאלו יהיו מקושרים רק מה sitemap

Any webpage that is not linked to by any other pages on that website

Outbound Link – קישור יוצא

קישור המפנה מבקרים לעמוד באתר אחר

אופטימיזציית יתר (Over Optimization) –

 כאשר מתבצעת עבודת יתר על קידום האתר כך שאינה נראית טבעית למנועי החיפוש. לדוגמא בניית עשרות קישורים לאתר חדש בחודש הראשון לעלייתו לאוויר. אופטימיזציית יתר עלולה להביא לענישה


מונחי SEO באות P

Page Speed – מהירות טעינה

הזמן הלוקח לעמוד להיטען בדפדפן של הגולש. מהירות טעינה הפכה בשנים האחרונות לגורם דירוג חשוב

Persona – פרסונה

דמות  גולש/לקוח בדיונית. מה הדמוגרפיה שלה? ההתנהגות? מוטיבצייה. את הפרסונה בונים תוך התבססות על נתוני אמת

Personalization – התאמה אישית

כאשר מנועי החיפוש משתמשים בהסטוריית החיפוש או הדפדפן, מיקום או גורמים אחרים כדי לייצר תוצאות חיפוש רלוונטיות למשתמש מסוים


מונחי SEO באות Q

Query – שאילתה

הביטוי או המילה שגולש מקיש בשורת החיפוש

מונחי SEO באות R

Rank – מיקום

היכן העמוד מופיע על ביטוי מפתח מסוים. צריך לקחת בחשבון הבדלים בדרוגים בין מכשירים ומיקומים שונים. לדוגמא יתכן מאוד כי הדרוג במובייל ובדסקטופ יהיו שונים וכך הדירוג בארה"ב ובבריטניה על אותה מילת מפתח באנגלית

Ranking Factor – גורם דרוג

רכיב באלגוריתם של מנועי החיפוש הקובע האם ואיפה עמוד צריך להיות מדורג על ביטוי מפתח. גוגל הצהירו בעבר כי האלגוריתם שלהם נשען על יותר מ200 גורמים דירוג על מנת למצוא את התוצאות הרלוונטיות והמתאימות ביותר לחיפוש

Reciprocal Links – קישורים הדדיים

דיל שבו שני אתרים מסכימים להוציא קישורים חיצוניים אחד לשני. כיום הסתמכות על קישורים כאלו עלול לגרום לענישה.

Redirect – הפנייה

העברת היוזר שביקש עמוד מסוים לעמוד אחר. יש מספר סוגי הפניות:

  • 301: Permanent – הפנייה קבועה האומרת למנוע החיפוש שזאת הכתובת החדשה הקבועה
  • 302: Temporary – הפנייה זמנית האומרת למנועי החיפוש שזאת לא הכתובת הקבועה

Relevance – רלוונטיות

אחד השיקולים החושבים ביותר עליו מתבסיים מנועי החיפוש כדי לזהות כמה קרוב התוכן בעמוד לתוכן שהיוזר מחפש.

Reputation Management

אסטרטגייה לשמירת המוניטין והשם הטוב של מותג או אישיות באמצעות הסתרת תוצאות שליליות

Responsive Website

אתר המתאים עצמו לפלטפורמה ולגודל המסך של הגולש. ריספונסיביות הפכה לגורם דירוג חשוב

Robots.txt

קובץ txt הנמצא בתיקייה הראשית של האתר שאומר לקרואלרים מאילו אזורים באתר להתילם

.


מונחי SEO באות S

Schema – סכמה

קוד המוסף לדף אינטרנט על מנת למסור למנועי החיפוש מהו נושאו של העמוד.

 בין סוגי הסכמות: מאמרים, סרטוני וידאו, מתכונים, מוצרים ועוד

Scrape – סקרייפינג

שיטה לאסוף תוכן באתר באמצעות תוכנת מחשב או סקריפט. מנועי החיפוש כמו גוגל מבצעים סקרייפינג על מנת לבנות אינדקס מקיף שיענה לשאילתות הגולשים בצורה המודייקת והטובה ביותר.

Search Engine

Search Engine Optimization (SEO)

תהליך האופטימיזצייה לאתר על מנת לקדם אותו למקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש. קידום SEO טוב משלב גם אופטימיזצייה בתוך האתר עצמו וגם מחוצה לו ומוודאת שהתוכן באתר יהיה קוסם גם למנועי החיפוש וגם לגולשים

Search Engine Results Page (SERP)

העמוד שעולה ליוזר לאחר שהקיש ביטוי מפתח.  בדרך כלל העמוד הראשון מראה עשרה תוצאות, פרסומות adwords ותוצאות עשירות כמו:   תמונות, איזור חדשות, גרף ידע , מפות, סרטונים ועוד

גוגל מנתחים את הsearch intent של הגולש ולפיו בונים את התוכן שיהיה הכי רלוונטי לביטוי המפתח.

Search History

מנועי החיפוש עוקבים ומתעדים כל פעולה כמע שמבצע משתמש רשום, לדוגמא: ביקור בעמודים, חיפוש ביטויי מפתח, כל מודעה שנלחצה. המידע הזה מאפשר להם להתאים את תוצאות החיפוש למשתמש

Sitelinks

הקישורים המופיעים בתוצאות החיפוש מתחת לאתר מסוים. בדרך כלל מדובר בעמודי קטגוריה ראשיים או עמודים חשובים מאוד

Sitemap – מפת אתר

רשימת העמודים באתר. ישנם שני סוגי מפות אתר

XML – מפת האתר המקושרת גם מקובץ הrobots.txt

הקובץ הזה נועד למנועי החיפוש ולא לשימוש אנושי

HTML – מפת אתר ידידותית לקורא המאורגנת לפי נושאים ומסייעת לגולש לנווט באתר

Sitewide Links

קישורים פנימיים המופיעים בכל אחד מעמודי האתר בדרך כלל בסיידבר או בפוטר.

SSL Certificate – תעודת SSL

תעודה דיגיטלית שנועדה לאשר את אותנטיות האתר ולהצפין מידע הנשלח לשרת האתר באמצעות טכנולוגיית 

Secure Sockets Layer.

Status Codes – סטטוס קוד

הקוד ששולח השרת כאשר לוחצים על קישור מסוים, מתבצעת בקשה לטעינת תמונה או קובץ 

אלו הם הקודים החשובים ביותר לSEO

  • 200 (OK) – קוד תקין
  • 404 (Not Found) – עמוד שגיאה
  • 410 (Gone) – עמוד אשר נמחק ולא יחזור יותר
  • 500 (Internal Service Error) – עמוד שגיאת שרת

מונחי SEO באות Y

תוסף Yoast

תוסף וורדפרס שהפך למוביל בתעשייה. קיימת גרסא בסיסית חינמית וגרסא מתקדמת יותר בתשלום.

בין השאר מאפשר התוסף לבנות קובץ ROBOTS.TXT מפת אתר ולהגדיר כותרות (Meta Title) ותיאורים בצורה אוטומטית לפי תבנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *