המילון השלם למשווק באינטרנט – מעודכן ל2023

האם אתה יודע את ה CTR  ל  Landing page  שלך? ואיך ה CR%   שלו אח שלי?

לאנשים חדשים לתחום השיווק באינטרנט, לקרוא משפט כזה יהיה כמו לקרוא סינית מדוברת.

ז'רגון מקצועי הוא דבר חשוב מאוד כי הוא מאפשר בביטוי קצר מאוד להעביר נושא מסוים שהמשתתפים בשיחה יודעים בדיוק מה המשמעות שלו בלי להתעכב יותר מדי על הסברים. לכן חשוב להיות מעודכן בז'רגון המקצועי העדכני שנוגע לעסק שלך.

מדי יום מצטרפים לעולם ה  Affiliate  וה CPA  עשרות אלפי אנשים חדשים ברחבי העולם, הן כמפרסמים והן כבעלי מותג. חוסר הבנה של השפה יכול לגרום נתק משמעותי בהבנת הנעשה בעולם זה. לכן הכנו מילון שיקיף את המושגים העיקריים בעולם השיווק באינטרנט:

ROI  – החזר השקעה לעומת הרווח return on investment.

דרך יעילה למדוד רווחיות של קמפיין מסוים שמשווה כמה הוצאת לעומת כמה שקיבלת. ROI  גבוה יותר משמעותו שאתה מרוויח סכומי כסף גבוהים יותר על אותה השקעה. בואו נניח שהשקענו 3 דולרים בקמפיין פרסומי והרווח הכולל  שלנו היה 6 דולרים. זאת אומרת שה ROI שלנו בקמפיין הזה הוא מאה אחוז שזה נחשב ROI  נהדר. ROI שלילי פירושו הפסד כסף ולכן צריך לשפר את הקמפיין כדי שיהפוך לרווחי או לנטוש אותו.

CPC  – עלות לקליק אחד.

כמה אתה משלם כאשר מישהו מקליק על המודעה שלך, כמובן לפי הביד שהצבת. זה בדיוק כמו PPC . אתה רוצה שהעלות של כל קליק תהיה כמה שיותר נמוכה ועדיין תישמר האיכות שלו. צריך לשים לב שלפעמים אם העלות לכל קליק היא נמוכה מדי, כמות התנועה שתיכנס תהיה נמוכה יותר. במיוחד למילות מפתח או אתרים שמקנברטים טוב יותר.

מקנברטים – עושים כסף, ממירים, עושים את הפעולה שלשמה התכנסנו: קונים, ממלאים ליד, מורידים אפליקציה.

בעולם השיווק באינטרנט כל דבר חייב לקנברט. אם תשמעו פעם איזה "גורו" או מנהל במשרד פירסום מדברים על "חשיבות המיתוג", תדעו שהם מבלבלים את השכל. אם אתה לא יכול למדוד קינבורטים, אתם לא יכולים למדוד הצלחה ויעילות של קמפיין.

CPV  – עלות לצפייה אחת.

כמה אתה משלם על כל צפייה של דף הנחיתה או הוידאו שלך בהתאם לביד ששמת.

ב CPV  אתה משלם לפי צפייה אחת בניגוד ל CPM  שם אתה משלם מחיר לאלף צפיות. שם נוסף ל CPV  הוא  PPV. מצד אחד, אתה מעוניין שה CPV  יהיה נמוך אבל מצד שני אתה רוצה להשיג צפיות איכותיות שלפעמים הן גם תחרותיות ומצריכות העלאת ביד.

ביד – כמה אתה מוכן לשלם תמורת משהו: צפייה אחת, קליק אחד, אלף צפיות.

בדרך כלל מי ששם ביד גבוה יותר יוכל לזכות בכמות גבוהה יותר של תנועה בשיטה של מכירה פומבית.

CTR  – Click through rate   אחוז האנשים המקישים על המודעה שלך.

אתה יכול למדוד CTR  לקמפיין, מודעה, מילת מפתח או כתובת אתר ומחשבים את ה CTR   לפי הנוסחא:       clicks/impressions.

CTR הוא כלי נהדר למדוד רלוונטיות ומידת מעורבות של הקמפיין. פופ אפ עם CTR  נמוך מצביע על בעייה בקמפיין כי רוב הגולשים שרואים אותו לא חושבים שהוא מעניין/רלוונטי מספיק כדי להקליק עליו.

CR% – אחוז המרה מחושב לפי צפיות/המרות.

הצלחת בשעה טובה לקנברט את הליד/מוצר.  נניח שקנית לליד ביטוח 3,000  צפיות ומתוכם 3 גולשים מילאו טופס שהכניס לך כסף. ה CR% הוא 0.1 אחוז. שאמנם לא נשמע הרבה אבל הכל תלוי בסופו של דבר במספרים: אם כל קליק עלה לך שני סנט. זאת אומרת שההשקעה היתה 60 דולר. אם על כל ליד שמולא אתה מקבל 40$ דולר, זאת אומרת שהרווחת 60$ דולר נקי והROI  הוא 100% שזה ROI  נאה ביותר. אתם שמים לב כמה מילים מהז'רגון המקצועי זרקנו פה ואתם הבנתם בלי אפילו למצמץ? ככלל אנחנו משתמשים ב CR% ככלי להבין כמה קמפיין מסויים רלוונטי/מעניין את הקהל שלנו ומה פוטנציאל ההמרה שלו.

CPA

אחד התחומים המעניינים ביותר בעולם השיווק באינטרנט. כמה אתה אתה מקבל על כל action רצוי? Action  יכול להיות מילוי ליד, הורדת אפליקצייה, קנייה או אפילו הקשה פשוטה של כתובת אימייל.

כמו בכל המושגים הקודמים שהסברנו, מה שבאמת משנה זה המספרים הסופיים. כמה הקמפיין שלנו מרוויח?

CRO  – אופטימיזציה של המרה.

שינוי הקמפיינים שלך כדי להגדיל   CR% אין דרך אחת לעשות זאת נכון ויש פה הרבה גורמים כמו התחום, פלטפורמת הפרסום ועוד ועוד.

אחת העצות הכי טובות שנוגעות ל CRO  ובכלל לשיווק באינטרנט:  כשאתה לא יודע מה לא עובד אצלך, אל תנסה להמציא את הגלגל מחדש. תמצא יריב עיסקי שנראה לך רציני ותעתיק פחות או יותר מה שהוא עושה. כמובן שאין פה הכוונה להעתקה של מילה במילה, מה שיגרום להעפה שלך מתוצאות החיפוש בגוגל, אלא להבנה איך האתר ודפי הנחיתה עובדים, מאיפה מגיע הטראפיק, מה בדיוק מקדמים ועוד הרבה ניואנסים קטנים כאלו. שיטה יותר טובה, היא למצוא שלושה או ארבעה יריבים עסקיים ולנתח מה כל אחד עושה ומה כולם עושים במשותף.

CTA  – Call to action

קריאה לפעולה. ביטוי מסוים בדרך כלל בצורת פועל שמדריכה את הגולש לבצע פעולה מסויימת. לדוגמא: "הורידו עכשיו", "לחצו כאן למידע נוסף" "הירשמו לניוזלטר שלנו היום" "כן, אני רוצה לקבל ספר בחינם איך לעשות מיליארד דולר בשתי דקות" קריאה לפעולה נמצאת בדפי נחיתה, מודעות ובאנרים.

CTA – Call To Action יעיל נועד להוביל את הגולש בפאנל יעיל למכירה או מילוי ליד. זה אולי נשמע כל כך פשוט, אבל קריאה לפעולה משפרת המרה בעשרות או מאות אחוזים!

avg pos –   Average position

ביטוי מגוגל אדוורדס המתאר איך המודעה שלך מדורגת מול מודעות אחרות בדף מסוים. הדירוג הגבוה ביותר הוא 1 ואין הגדרה של הדירוג הנמוך ביותר. דירוג בין 1-8 בדרך כלל נמצא בעמוד הראשון של התוצאות.

LP  – דף נחיתה שמקדם את ההצעה שלך.

כשגולש מקיש על המודעה, הוא מובל לדף הנחיתה (Landing page)  קישור המודעה לדף נחיתה שבנוי במיוחד למטרה זאת, הרבה יותר יעיל מקישור ישיר לדף הבית. לדוגמא: קישור מודעה על מקדחות לחנות כללית יכול לבלבל את הגולש שפתאום מתנתק ממה שהוא חיפש. לעומת, קישור לדף נחיתה עם מספר דגמים של מקדחות והדף נחיתה יכול להיות חלק מהחנות הגדולה או עמוד נפרד שמקשר לחנות.

למה זה כל כך חשוב? דף נחיתה הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בקינבורט הגולשים שלנו. אנחנו צריכים לבצע לו אופטימיזציה מיטבית שיכולה להתבטא בעשרות אחוזים של המרה. דף נחיתה צריך להיראות מקצועי ולשדר אמינות. שיפור דפי נחיתה מצריך נסיון רב אבל ככלל, הכלל הטוב ביותר לשיפור דף נחיתה, הוא לחקור את המתחרים…

אם אתם רוצים להוסיף מונחים נוספים למילון שלנו, אתם מוזמנים להגיב ואם אהבתם את הכתבה, אתם מוזמנים לשתף אותה.

Check Also

מונטיזציית בלוג

איך להרוויח כסף מכתיבת בלוג ב2024? המדריך המלא למונטיזציה

יש הרבה מדריכים שמתיימרים ללמד איך לעשות כסף מכתיבת וניהול בלוג. אז למה להשקיע 15 דקות מחיינו לקרוא דווקא את המאמר הזה? ההבדל ביננו לבינם שבמדריך זה נספק לכם דוגמאות אמיתיות לאיך בלוגים מצליחים מבצעים מונטיזצייה לתנועה הנכנסת .

One comment

  1. האם קיים קליקבנק ישראלי? קליקבנק שמאפשר מכירת מוצרים דיגיטליים בעברית? אני יודע שהשוק הישראלי הרבה יותר קטן אבל עדיין אפשר להרוויח מספיק כסף בהתחשב בכך שכל הרווח עובר לבעל המוצר והמשווק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *