שיטת הדרופשיפינג

המדריך השלם ל Dropshipping

אם אתם מתעניינים ביזמות אינטרנט, בוודאי שמעתם את המושג דרופשיפינג בשנים האחרונות. בדרך כלל כשאתם לוחצים על לינק שקשור למילה הזאת, מנסים לדחוף לכם איזה קורס שנועד להעשיר את מי שמעביר אותו. במאמר הזה אנחנו מתחייבים לא לנסות לדחוף לכם שום קורס.

 


מה זה דרופשיפינג – Dropshipping ?

זוהי הדרך הקלה ביותר להתחיל עסק מקוון בעולם האיקומרס. היתרון הגדול שלה זאת היכולת לייבא מאות מוצרים פופולאריים לחנות שלך בתוך דקות גם אם אין לכם בכלל מלאי.
עם dropshipping, בעל חנות יכול למכור מוצרים ללקוחות שלו  ללא הצורך להחזיק ולנהל בפועל את הפריטים עצמם. Dropshipping הוא לא משהו חדש. חברת "זאפוס" התחילה לקדם את מודל ה dropshipping בשנת 1999. כיום, עד 33% מכלל המסחר ברשת מתבסס על דרופשיפינג והמודל נפוץ גם בחנויות הענק כמו אמזון, איביי ועליאקספרס.
יזמי אינטרנט רבים אוהבים את מודל הדרופשיפינג כי הוא מאפשר להם לא לשבור את הראש על מלאי ולוגיסטיקה וההשקעה בו נמוכה מאוד. היתרונות הללו מאפשרים להם להתרכז בדבר החשוב ביותר – להביא לקוחות חדשים. במאמר זה, תוכלו ללמוד מה זה בדיוק  – דרופשיפינג -dropshipping, איך הוא עובד, מה היתרונות והחסרונות שלו  ולמי הוא מתאים.

איך dropshipping עובד?

 

הסוחר מוכר מוצר ללקוח ומחייב אותו, לאחר מכן הסוחר קונה את המוצר מדרופשיפר  ואותו הדרופשיפר שולח את המוצר ישירות ללקוח.

אילו תוכנות או מערכות דרושות לדרופשיפינג?

 

הסוחר יכול להפעיל את החנות שלו דרך אחת הפלטפורמות למסחר מקוון כמו Shopify או להשתמש בפלאגין של ווקומרס על מנת לבנות חנות דרך מערכת וורדפרס. כמו כן קיימות אפליקציות שונות המקלות על ייבוא מוצרים ישירות מספקים לחנות, ומסייעות לנהל את השינויים במלאי או בתמחור בשוק האספקה, כך שאין הבדל בין המחיר שמוצג בחנות הדרופשיפינג לבין המחיר בשוק. למרות שהסוחר איננו מחויב למחיר כזה או אחר והוא יכול לקבוע את המחיר הקמעונאי ללקוח לפי החלטתו. אפליקציות אלו מכונות מוניטורים.

חסרונות הדרופשיפינג:

אתם תלויים במקצועיות ויעילות של הדרופשיפרים שבחרתם. אם המשלוח יאחר או יגיע פגום, הלקוח יאשים אותך ולא את הדרופשיפר הסיני. אם אתם משתמשים באחת מפלטפורמות הענק כמו אמזון או איביי, המצב מורכב הרבה יותר כי שירות לקוחות גרוע יכול להעיף את העסק שלכם לצמיתות. לכן כדאי לבחור בדרופשיפרים אמינים עם נסיון רב ורצוי גם לשאול עליהם בקבוצות שונות בפייסבוק וברדדיט:

 

https://www.reddit.com/r/dropship/

https://www.facebook.com/groups/dropshippingtools/ – קבוצה בעברית

http://www.salehoo.com – מאגר ענק של דרופשיפרים מרחבי העולם. נחשב מזה שנים לתנ"ך של הדרופשיפינג העולמי. האתר מציע גם פורום בתשלום סמלי וליווי בתהליך.

קבוצות ואתרים אלו הם מקור יקר ערך על עולם הדרופשיפינג. מומלץ לצלול לתוכם וללמוד.

"לקנות בזול כדי למכור ברווח" ממי קונים?

Dropshipping מתודלק בעיקר על ידי הספקים הסינים, ומספר חברות dropshipping הסיני נמצא תמיד במגמת עלייה. הצמיחה של היצוא הסיני בעשור האחרון קשור בקשר הדוק לשילוב שלהם עם עסקים מערביים, אלפי ספקים סינים מבינים את ההזדמנות שיש להם עם dropshipping. הם יודעים לייצר מוצרים זולים באיכות גבוהה אבל לא יודעים איך למכור אותם ללקוח הקצה שהוא אמריקאי, בריטי או ישראלי. היזם לעומת זאת לא מבין דבר בייצור אבל הוא כן מבין איך הראש של הלקוחות שלו עובד והוא מבין מה המקומות שבהם הוא יכול לייצר תנועה רווחית.

יזמים יכולים לגשת אל ספקים סיניים באמצעות חנויות מקוונות בה הם מפרסמים ומוכרים את המוצרים שהם מייצרים במחירים סיטונאיים ולבקש מהם מחיר סיטונאי טוב יותר והתחייבות למשלוח מהיר ותמיכה לוגיסטית.  aliexpress מרכזים אלפי ספקים כאלו בפלטפורמה אחת המאפשרת לכם להתרשם מהוותק והאמינות של כל אחד מהם.

יצרן או מפיץ ראשי דרופשיפר – אם אתם כבר מוכרים במספרים גדולים, תמיד תבקשו לעבוד עם היצרן או המפיץ הראשי. דרכם תזכו למחיר אטרקטיבי והם יוכלו לעזור לכם גם בדרכים אחרות כמו יצור פרטי עם שם המותג שלכם.

כדאי מאוד להגיע איתם להסכם מנוסח בכתב שיחייב את שני הצדדים.

ההבדל בין עליבאבא לעלי אקספרס.

 

השם ג'ק מאק אולי  לא מוכר לחלקכם אבל בעולם השיווק הסיני ובעולם האיקומרס בכלל, הוא נחשב לאגדה. ג'ק מאק בנה את האימפריה השווה Alibaba $ 179B שקדמה לשוק ה- AliExpress. הוא בנה את Alibaba כפלטפורמה המאפשרת לספקים סיניים להציע את המוצרים שלהם לשוק המערבי.

 

כאשר המוצרים נקנים מעליבאבא הם נקנים בכמויות גדולות ונשלחים ממלאי המחסנים שלהם למחסנים של הקונה.  aliexpress מאפשר  לסוחרים לקבל הזמנות ורק אז לרכוש אותם ישירות מ dropshippers ב aliexpress ללקוחות שלהם במקום להחזיק את הסחורה בעצמם. במילים אחרות, Alibaba מיועד לקנייה סיטונאית בכמויות גדולות  ועליאקספרס נוצר עבור צרכנים בודדים וסוחרים המשתמשים במודל מסחר אלקטרוני dropshipping.

 

חשוב לציין כי אליבאבא בדומה לאיביי היא פלטפורמת מסחר והיא איננה מאחסנת את המוצרים במחסנים משל עצמה אלא מאפשרת לאלפי ועשרות אלפי חנויות להציע את סחורתן בכפוף לתנאים שלהם ותוך הקפדה על מענה הוגן ללקוח.

מה היתרון העיקרי של אליאקספרס?

 

אליאקספרס מציעים מספר מטורף של מוצרים ומציעים את המשלוח בחינם לכל מקום בעולם וגם לישראל. מעריכים כי ברגע זה מוצעים למכירה בעלי אקספרס בלבד מעל שלוש מליון חולצות טי שירטס ואתם יכולים למכור כל אחת מהן על ידי יבוא פשוט לחנות.

ועוד לא אמרנו מילה על כמות הכיסויים לסמארטפונים המטורפת הקיימת בעליאקספרס ואשר כל "חג רווקים" סותמת את צינור הדואר לישראל.

יתרון נוסף, סוחרים יכולים להתחיל את העסק שלהם באופן מיידי, בחינם.

יתרון נוסף של שימוש ב aliexpress עבור העסק שלך הוא חסכון ניכר בזמן מחקר מה למכור. aliexpress מקפידים על פופולאריות ואופנתיות. הספקים הסינים מבצעים מחקר מקיף ויודעים מה אופנתי כרגע ומה מוכר. אתה רוצה למכור מוצרי אלקטרוניקה בחנות? כנס לרשימת ה best sellers של עלי אקספרס ובדוק מה המוצרים הכי נמכרים כרגע בקטגוריית האלקטרוניקה.

האם הלקוחות שלי ידעו שאני מבצע דרופשיפינג מאליאקספרס?

אתה צריך לבקש מהספק שלא ישים את הלוגו שלו על המוצרים ולא יכניס עלון של החנות לתוך האריזה. במידה ואתה מוכר במספרים גדולים, אתה יכול לבקש מהספק שישים את הלוגו שלך על המוצר ובתוך האריזה.

למה שמישהו יקנה  ממני אם הוא יכול לקנות את אותו מוצר מ aliexpress עבור הרבה פחות?



כי אתה יותר טוב. קוראים לזה שיווק טוב יותר שמתבטא בלהגיע ראשון ללקוח הפוטנציאלי. קוראים לזה מיתוג, אשר מניע אנשים לקנות ממך. קוראים לזה ליצור חנות שאנשים נותנים בה אמון, קוראים לזה למכור ללקוח בשפה שלו. קוראים לזה ליצור את התאווה למוצר אצל הקונה.

אל תהיה עסוק בתחרות מחירים או אפילו גרוע יותר, ייחודיות. ב2017, אתה לעולם לא תהיה הזול ביותר, ואתה קרוב לוודאי לעולם לא תהיה ייחודי במיוחד.

הדבר נכון במיוחד למוצרים במחיר נמוך  (<$ 100), כאן המחיר אינו הגורם הקובע.

אבל משלוח מ aliexpress לוקח יותר מדי זמן, הלקוחות שלי לא יחכו כל כך הרבה.

הדבר היה נכון עד לפני שנתיים. כיום קיים משלוח סיני יעיל באמצעות epacket לארה"ב וגם לשוק האירופאי והאוסטרלי. הזמן משלוח הממוצע באמצעות איפאקט הוא כשבועיים והלקוח גם מקבל מספר מעקב של usps. זה עדיין לא היומיים בממוצע שלוקח למשלוח Amazon prime אבל זה זמן משלוח סביר שרוב הלקוחות יסכימו לו. משלוח ה epacket זמין גם לאתרים נוספים בסין כמו banggood ו gearbest.

אם כבר הזכרנו את אמזון, מה ההבדל בין מוצרים שנמכרים באמזון למוצרים שנמכרים באליבאבא?

אם אתם מבינים קצת בשיווק איקומרס, אתם בוודאי יודעים שאין הבדל. גם חלק גדול מהמוצרים שנמכרים באמזון מיוצרים בסין. ההבדל הוא במיתוג ובמחיר שלפעמים מוכפל ומשולש ובאחריות המקומית הניתנת ללקוח.

 

שיטת הדירוג באליאקספרס

מה קורה אם הלקוח רוצה להחליף את המוצר?

אם הוא מבקש לעשות זאת כי המוצר הגיע פגום, האחריות על כך היא עלייך וזה חלק מהעניין של לנהל חנות איקומרס. יהיו פעמים שתספגו הפסדים. אם לעומת זאת, הוא מבקש להחזיר את המוצר כי המידה לא מתאימה או שלא מוצא חן בעיניו, אז ההחלפה היא לגמרי על חשבונו.

שיטת הדירוג באליאקספרס

אין לכם מה להסתבך כאן יותר מדי.

מדליות – מוכרים מתחילים ולא מנוסים.

שני יהלומים ומעלה וכתרים – מוכרים מנוסים עם וותק ואמינות.

איביי ואמזון לא אוהבים דרופשיפינג:

 

איביי ואמזון מעדיפים לעבוד מול ספק המחזיק את הסחורה אצלו ואחראי לגמרי על המשלוח ושירות הלקוחות. דרופשיפינג אמנם איננו אסור אך יש לקחת בחשבון כי הסבלנות וימי החסד שמעניקות פלטפורמות הענק למוכרים בשיטה נמוכים מאוד. אם אתם מוכרים מתחילים, דרופשיפינג יכולה להיות סיבה מספיק טובה להשעייה מהתוכנית.

 

האם כדאי להירשם לקורס דרופשיפינג?

 

גורואים לא מתים, הם רק מחליפים את נושאי הקורסים. לפני כמה שנים זה היה עולם האפיליאייטס. כיום הנושא הפופולארי ביותר לקורסים הוא דרופשיפינג באיביי ואמזון. תעשו לעצמכם טובה ותשקיעו את הכסף בעסק במקום בקורס. יש לכם מקורות נפלאים ללימוד חינמי ברשת שכוללים אינספור כתבות וסרטונים ואם אתם חייבים מסגרת ללימוד, אנחנו ממליצים על נטילת קורס אינטרנטי ב 10$ב Udemy.

 

מדיניות מכירה והחזרה:

 

אם אתם רוצים להיראות רציניים בעיני הלקוחות שלכם, אתם חייבים לפחות דף אחד באתר המפרט את מדיניות המכירה וההחזרה של החנות.

 

מדיניות תשלום ומשלוחים:

 

אם אתם עסק בתחילת דרכו מומלץ לבחור בפאיפאל כספק התשלום שלכם. הוא נוח לשימוש ונחשב לאמין מאוד ברחבי העולם. אחד היתרונות הגדולים ש paypal מעניק ללקוח הוא הבוררות במקרה שיש ויכוח בין המוכר לקונה. הנטייה של פאיפאל היא בדרך כלל לטובת הלקוח. אתם גם יכולים להוסיף סליקה בכרטיסי אשראי אך מדובר בתהליך המסבך עניינים. מדיניות המשלוחים מפרטת לאילו מדינות בעולם אנחנו מבצעים משלוח ומהי עלותו,

 

אבל חנות צריכה עיצוב ולוגו ואולי אתר ואני לא מתכנת ולא גרפיקאי…

 

בFiverr תמצאו כל בעלי מקצוע מיומנים שיבצעו עבורכם את המלאכות הללו תמורת תשלום זניח של כמה עשרות דולרים.

בShopify תוכלו לבחור בחנות שכבר מוכנה וכל שנשאר הוא להזין את המוצרים ולעשות התאמות קלות.

השתדלנו במאמר זה לסקר בצורה נרחבת את עולם הדרופשיפינג תוך מתן דגש על דרופשיפינג מסין. אם יש לכם שאלות נוספות על הנושא, אתם מוזמנים לשאול אותן בתגובות ונעלה עליהן בהקדם האפשרי.

 

 

 

4 comments

  1. סבבה, אבל כמה זמן בדרך כלל נהוג להשקיע על כל מוצר שאני מוכר בכדי באמת לקדם אותו להיותבתוצאות הראשונות.

  2. מאמר נהדר ומקיף. חבל שלא קראתי אותו לפני ששכרתי את שירותיהם של שני מנטורים "מכובדים" עם קבוצות פייסבוק. שניהם ביחד גבו ממני קרוב ל15,000 ש"ח שיכולתי להשקיע בעסק ונתנו ים של עצות תפלות.קחו עצה מאחד שנלחם על החנות שלו: תיזהרו ממנטורים של דרפשיפינג ואמזון, זאת נוכלות!

    • צפריר, מבינים ומכירים על מה אתה מדבר. אנחנו שומעים אינספור סיפורים על מתחילים/חסרי נסיון שנעשה להם עוול בכך שהם שכרו את שירותיו של מנטור כזה או אחר.
      צריך עם זאת להבהיר שכל אחד אחראי על כספו האישי לאיפה שהוא מחליט לקחת אותו ואיך להשתמש בו, שאנשים לא יתפלאו שהשקיעו/ביזבזו אלפי שקלים (במקרה הטוב) על מישהו כזה או אחר שיתן להם שירות מסוים.

      אבל ישנו גם את הצד השני של המטבע, יש קבוצות פייסבוק וחבר'ה בתעשייה שאוהבים לעזור ולתרום סוג של "אהבת חינם" וזה מדהים לראות את זה.

      ויש חבר'ה שמתפרנסים מהתמיכות האלה. שכל אחד יתפרנס ממה שבא לו כל אחד והביזנס שלו…
      אבל הפער בין מה שהלקוח משלם לבין מה שהוא מקבל בפועל (בסיפורים רבים) הוא שמיים וארץ.
      או שאין שקיפות בנוגע לשירות עצמו או שהצד שאמור להדריך לא עושה את עבודתו נאמנה. או שהמנטור מעודד פנסיונר/חייל משוחרר/מורה מובטלת להוציא את כל חסכונותיו על מוצר כשברור לו שהתחרות בשוק הזה עצומה ואין סיכוי שמשהו יצא… זאת כבר לצערנו נוכלות.

      יש ויש. תמשיך להילחם על החנות שלך וללמוד. גם אם הפעם לא ילך, הידע והנסיון ילכו איתך כל החיים.

  1. Pingback: Yaniv Ben

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *