בניית EEAT

מה זה EEAT ואיך תשיגו אותו? מדריך SEO מלא לשכנע את גוגל שאתם אוטוריטה

בשנים האחרונות הEEAT הפך לגורם דירוג גבוה. לכל מי שרוצה לדעת עוד על EEAT, איך משיגים אותו ולמה הוא חשוב כל כך, אנחנו כאן כדי לשתף אתכם כמה תובנות בנושא.

EEAT מופיע 121 פעם במדריך Search Quality Rater Guidelines של גוגל המסמך הרשמי של גוגל שנועד להנחות אנשים לתת פידבק על אתרים כדי לאמן את האלגוריתמים של גוגל.

הנחיות גוגל לאיכות

מה האנשים הללו בודקים באיכות של האתר?

אם חווית המשתמש באתר שלך לוקה בחסר ולא נראה שהוא מקור מהימן, ייתכן שגוגל ימצאו את האתר כלא אמין וימנעו ממנו דרוג במקומות גבוהים, אפילו אם אתה עוקב אחר כל ההנחיות האחרות של SEO.

עם עליית כמות התוכן שנוצרת על ידי AI, יצירת אתרים עם הרבה תוכן והפצצתם בקישורים אולי לא תספיק עוד, לפחות לא כאסטרטגיה לטווח ארוך.

לכן, EEAT הופך להיות גורם חשוב יותר ויותר וכגורם דירוג משמעותי. זה כנראה אחת הדרכים של גוגל להילחם בתוכן ספאם. אחרי הכל, קשה יותר לבוט לזייף שנים של ניסיון ורקורד מוצק.

אז מה זה EEAT?

  1. ניסיון (Experience): האם התוכן שלך מציג ניסיון אמיתי, כמו שימוש במוצר, ביקור במקום, או שיתוף תובנות אישיות?
  2. מומחיות (Expertise): האם התוכן שלך נוצר על ידי מומחה עם שנים של ניסיון בתעשייה?
  3. סמכותיות (Authoritativeness): האם אתה מנהיג ידוע בתעשייה עם נוכחות מקוונת חזקה?
  4. אמינות (Trust): האם התוכן שלך אמין, מדויק, ולא סתם מידע ממוחזר?

אמינות

לפי הבלוג של גוגל, אמינות היא: "המידה בה עמוד הוא מדויק, כנה, בטוח ואמין". זהו ההיבט הקריטי ביותר של EEAT ויש חפיפה משמעותית בין אמינות לבין שלושת המרכיבים האחרים.

כדי לקבוע את ציון האמינות שלך, בודקי האיכות מנסים להבין מי אחראי על האתר שלך. ככל שיש יותר מידע שמוכיח שאדם אמיתי או חברה עומדים מאחורי האתר, כך ציון האמינות שלך יהיה גבוה יותר.

חלפו הימים של הפעלת אתרים אנונימיים עם פרופילים מזויפים. אתה צריך לשתף מידע אמיתי על מי שאחראי על האתר שלך או להסתכן בקבלת עונשים עם כל עדכון אלגוריתם של גוגל.

אבל שיתוף מידע יצירת קשר הוא רק ההתחלה. גוגל גם בוחנת מה אתרים אחרים אומרים עליך כדי להעריך את המוניטין שלך.

כדי לבדוק איך גוגל רואה את האתר שלך מבחינת אמינות, השתמש באופרטור חיפוש של גוגל כדי לראות תוצאות שמדברות על המותג שלך ללא האתר שלך. אם אין מאמרים, חשבונות מדיה חברתית, או דפים אחרים שמזכירים את שם המותג שלך, זהו דגל אדום.

כמות החיפושים הממותגים שאתה מקבל גם משחקת תפקיד. חיפוש ממותג הוא כאשר אנשים מחפשים ישירות את שם המותג שלך בגוגל. לדוגמא, נכנסתם לגוגל והקשתם "israelrich" ביצעתם בעצם חיפוש ממותג.

כיצד תשפר את ציון האמינות שלך?

  1. הוסף מידע יצירת קשר אמיתי: דף יצירת קשר מקיף כולל כתובת רשומה, מספר טלפון שתואם את מיקום הכתובת, ומספרי אימייל למחלקות שונות בעסק שלך.
  2. צור דף אודות נרחב: הדף צריך לענות על שאלות כמו מי עומד מאחורי העסק, למה הקמת אותו, מה המטרה של החברה שלך, ואיך אתה יוצר את התוכן שלך. תמונה של החברה או האנשים מאחורי האתר היא must to have.
  3. בנה דפי  מדיניות: צור מדיניות פרטיות ודף תנאים והגבלות, והצג אותם בפוטר של האתר שלך.
  4. השתמש ב-schema: schema כמו sameAs ו-publishingPrinciples יכולים לעזור למנועי החיפוש להבין את האתר שלך טוב יותר ולחבר אותך לפרופילים חברתיים ונתונים ממשלתיים רשמיים.

מומחיות

כדי להדגים שמומחים יצרו את התוכן שלך, כדאי לשלב כותבים שהם כבר מוכרים בתחום. ודא שהכותבים שלך מוצגים עם שם, תמונה, תפקיד וקישורים לפרופילים שלהם.

אם האתר שלך מתחיל או שאין לך כותבים מוכרים, תוכל ליצור קשר עם משפיענים ולהציע להם לכתוב תוכן חדש או שיבדקו תוכן קיים באתר שלך בתמורה לקישור מכובד בוידג'ט צד או בפוטר. השתמש ב-schema כדי לחזק את הקשר בין הכותבים למנועי החיפוש.

ניסיון

איך משכנעים את גוגל שיש לך ניסיון? בדיוק כמו שזה נשמע, אתה צריך לציין בתוכן שלך שניסית את המוצר שאתה דן בו או שיש לך ניסיון עשיר בתחום אותו אתה מסקר. השתמש בשפה שמתארת את החוויה שלך, והקפד להשתמש בתמונות מקוריות ולא בתמונות גנריות קנויות משירותים כמו Shutterstock

סמכותיות

גוגל מבהירה: "המידה בה יוצר התוכן או האתר מוכרים כמקור אמין לנושא".

כדי לשפר את הסמכותיות שלך, מצא כותבים שהם סמכות בתחום, כסה נושאים טרנדיים, וודא שהאתר שלך הוא מקור מידע עיקרי לנושא.

EEAT in YMYL

בעוד ש-EEAT חשוב לכל האתרים, הוא קריטי במיוחד לאתרים מסוג YMYL – Your Money or Your Life.

אתרי YMYL מספקים ייעוץ שיכול להשפיע על הבריאות, הכספים או הרווחה האישית של אנשים. אתרים אלה כוללים:

  • ייעוץ רפואי
  • ייעוץ להשקעות ומסחר

מכיוון שפעולה על סמך הייעוץ הזה יכולה להיות משנת חיים, גוגל מחילה את הסטנדרטים הגבוהים ביותר על אתרים אלה.

איך זה קשור ל-EEAT?

אם יש לך אתר בתחום רפואי או פיננסי , אתה צריך להוכיח למה ואיך העצות שלך מהימנות. לדוגמה, אם אתה ממליץ לקוראים לקחת קורסי מסחר מסוימים, להשתמש בתוספי תזונה מסוימים, או לבצע השקעות ספציפיות, מדוע עליהם (או על גוגל) לסמוך עליך?

חשוב גם להבין שיש הבדל בין אדם שמציג את עצמו כמומחה בנושא YMYL לבין אדם שמשתף את חוויותיו האישיות במסחר, פיננסים או בריאות.

האם כדאי לבנות מצג שווא של EEAT?

אם האתר שלך הוא לא אתר שבאמת מישהו עומד מאחוריו, או שמדובר באתר אפיליאייט קטן, כדאי לוותר על מצג שווא ובניית אוטוריטה מלאכותית כי מדובר בעבודה עצומה המשתרעת על הרבה פלטפורמות שלא תמיד תצדיק את ההשקעה.

לסיכום, יישום נכון של EEAT יכול לשפר את דירוג האתר שלך במנועי החיפוש ולהוביל לתנועה אורגנית רבה יותר. המאמץ שאתה משקיע עכשיו ישתלם בצורת אתר חזק, מכובד ואמין שגוגל והקהל שלך יעריכו.

בהצלחה באופטימיזציה!

Check Also

טיפים לשיווק שותפים Affiliate

הטיפים הטובים ביותר לשיווק שותפים

אם תחפשו "טיפים לשיווק שותפים" בגוגל, תמצאו את אותן עצות ישנות, כלליות וממוחזרות ברוב התוצאות. הכתבה הזו שונה כי אנחנו לא מתכוונים להגיד כאן כלום בלי לגבות בדוגמאות מהעולם האמיתי. בקיצור, אנחנו לא מחרטטים אתכם ולא מנסים לדחוף לכם קורס או לקחת את המייל שלכם לספאם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *