איך לבצע סקיילינג לקמפיין

איך לבצע סקאלינג (SCALING) לקמפיין שיווק שותפים?

כדי להצליח בשיווק שותפים צריך זמן, סבלנות והתמדה. אבל מה קורה כשהקמפיין מצליח? איך מבצעים סקאלינג וסוחטים עד הסוף את ההצעה?

סקאלינג היא מילת המפתח בכל מה שנוגע לעולם האפיליאייטס. סקאלינג זה ההבדל בין קמפיינים כהכנסה נוספת מהצד לבין קריירה כאפיליאייט.

בואו נניח שפתחתם דוכן פלאפל והולך לכם נהדר. אתם מרוויחים כסף יפה אבל אתם רוצים לגדול יותר. כדי לצמוח אתם צריכים להעסיק עובדים חדשים, לשפר את מנגנוני הניהול בעסק, להציע מוצרים נוספים כמו סביח או שווארמה, לשפר את תהליך ההכנה של הפלאפל או אפילו לפתוח סניפים נוספים ברשת. זאת גישה עסקית בסיסית שכולנו מבינים. אותה גישה בדיוק אנחנו צריכים לקחת איתנו לעולם האפיליאייט. במאמר זה נסקור מספר אסטרטגיות שיעזרו לכם לבצע סקאלינג טוב יותר לקמפיינים שלכם.

אם תתיחסו לשיווק השותפים כאל עסק לכל דבר, תתחילו לראות ממנו רווחים כמו עסק לכל דבר.

אופטימיזציה ופרה-סקאלינג:

הדבר החשוב ביותר לפני שמבצעים סקאלינג לקמפיין הוא לבצע אופטימיזציה מקסימלית. אתם לא רוצים לשרוף זמן, משאבים וכסף על קמפיין שלא בנוי כהלכה.

לדעת מתי לבצע סקאלינג חשוב לא פחות מלדעת איך לבצע את הסקאלינג. ההבדל העיקרי בין אופטימיזציה לסקאלינג הוא שאופטימיזציה מבצעים בקנה מידה קטן יותר על זוויות שונות של השיווק. סקאלינג מגיע אחר כך כשהקמפיין נהיה רווחי.

כמה מהטכניקות היעילות ביותר לאופטימיזציה:

1 ספליט טסטינג דפי נחיתה, טקסטים ובאנרים.

2 "העתקת" מתחרה עסקי רציני.

3 שינוי ובדיקת ה call to action – קריאה לפעולה.

4 בדיקת הקמפיין בדסקטופ, מובייל וטאבלטים.

הגדלת תקציב:

אחת הדרכים הפשוטות יותר לסקאלינג היא הכנסת סכום גדול יותר של כסף לאותו קמפיין. אם הROI שלך בפייסבוק אדס הוא 130% והסכום שהשקעת הוא עשרת אלפים דולר אז הקמפיין הכניס לך שלושת אלפים דולר בקיזוז הוצאות. אם השקעת מאה אלף דולר, על הנייר הרווח יהיה שלושים אלף דולר. כמובן שבמציאות יש שיקולים נוספים והגדלת תקציב וקהל מצריכים גדילה הדרגתית ובדיקת הקהל החדש. אם אתה באדוורדס הגדלת תקציב פירושה בחירת מילות מפתח חדשות, אולי אפילו מילות מפתח יקרות יותר שהמרה בהן עדיין תהיה רווחית. במדיה באינג הגדלת תקציב תתבטא ב Ads placement טוב יותר או באתרים דומים נוספים.

מקורות תנועה נוספים:

אם גיליתם קמפיין, מקור תנועה או זווית מכירה הממירים היטב, מעבר למקורות תנועה נוספים יכולה להמיר גם שם היטב. בואו נניח שהקמפיין שלכם  נועד בעיקר לנשים וממיר היטב בפייסבוק, יתכן שפרסום בפינטרסט יביא לכם תוצאה דומה. אם הקמפיין שלכם מצליח ברשת ppv אחת, יתכן מאוד שהוא יצליח גם ברשת ppv אחרת. כמובן שאם בחיים לא קידמתם הצעה בפלטפורמה חדשה, אתם צריכים להתנסות וללמוד אותה היטב לפני שצוללים למים.

התרחבות לארצות נוספות:

הצעות רבות היום מאפשרות לכם לקדם במספר ארצות במקביל, בדרך כלל באותה שפה. קמפיין מסוים שמצליח בבריטניה, יכול מאוד להיות שיצליח היטב גם בארה"ב, קנדה או אוסטרליה. הצעה בגרמנית שמצליחה בגרמניה יכולה להצליח היטב גם באוסטריה או שוויץ.

פנו לאפיליאייטס מנג'ר שלכם:

הרבה אפיליאייטס מפספסים את הנקודה הזאת. המנג'ר שלכם יכול לפתוח לכם את הקאפינג של ההצעה (להגדיל כמות המרות יומית מותרת), לבצע בומינג (לשלם לכם יותר פר קונוורזיון) ואפילו לפתוח את הקמפיין לשווקים חדשים לפי המלצתכם. הכל תלוי בסופו של דבר עד כמה הAdvertiser – המפרסם מרוצה מההמרות שלכם.

כל זה כמובן בתנאי שהתנועה שלכם איכותית. לא שווה לרשת או למפרסם לשלם לכם יותר אם אתם לא מכניסים להם כסף.

קאט דה מידל מאן…

זאת כבר אסטרטגיה רלוונטית כשהקמפיין ממש מצליח. אם תחתכו את הרשת שהיא בעצם המתווך ותפנו ישירות לוונדורים – האדוורטייזרס, תוכלו להרוויח בדרך כלל בין עשרים לשלושים אחוז יותר שזה הנתח שרשת cpa ממוצעת לוקחת. לאחר שאמרנו זאת, קחו בחשבון שמפרסמים עובדים בדרך כלל רק עם סופר אפיליאייטס ולא עם אפיליאייטס קטנים. התקשרות עם וונדור כזה מצריכה לעיתים פגישה בליווי עורכי דין שילוו את ההתקשרות העסקית ביניכם והרבה פרוצדרות שלא שוות את המאמץ אלא אם מדובר במספרים גדולים באמת.

איסוף אימיילים בדף הנחיתה או בפופאפ:

איסוף אימיילים יאפשר לכם לבצע סקאלינג בקנה מידה גדול בקמפיינים עתידיים. האימיילים האלו יכולים לשמש לרשימת תפוצה או לבניית custom audience בפלטפורמות פרסום כמו פייסבוק ואדוורדס. האימיילים הללו יבנו בסופו של דבר קהל יעד שהביע התעניינות גדולה בנישה מסויימת.

האם חייבים להעסיק צוות בשביל לבצע סקאלינג?

כן ולא. אתם יכולים להרוויח סכומים נאים גם כאפיליאייט בודד אבל כאפיליאייט בודד תהיו מוגבלים יחסית לצוותים המורכבים ממדיה באיירס ששל אחד מהצוות שולט וממחה בתחום שלו.



נסיים את הכתבה בסרטון מכנס Affiliate World Conferences. בפאנל יושבים סופר אפיליאייטס מנוסים בהם הישראלים עודד גנדלר ודניאל ג'בור. שימו לב איך הם מבצעים סקאלינג חכם:

Check Also

מונטיזציית בלוג

איך להרוויח כסף מכתיבת בלוג ב2024? המדריך המלא למונטיזציה

יש הרבה מדריכים שמתיימרים ללמד איך לעשות כסף מכתיבת וניהול בלוג. אז למה להשקיע 15 דקות מחיינו לקרוא דווקא את המאמר הזה? ההבדל ביננו לבינם שבמדריך זה נספק לכם דוגמאות אמיתיות לאיך בלוגים מצליחים מבצעים מונטיזצייה לתנועה הנכנסת .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *