אאוטסורסינג

מה זה אאוטסורסינג ואיך להשתמש בו? – Outsourcing מעודכן 2023

במאמר זה נסביר לכם מה זה אאוטסורסינג ואיך תוכלו לבצע אותו בצורה יעילה ולמצוא אנשים שיבנו עבורכם דפי נחיתה, יכתבו תוכן או יעצבו לוגו.

אז מה זה אאוטסורסינג?

שיטה להעביר עבודה לגורם חיצוני כדי למקסם את התוצרת והאיכות הסופית. מי שיודע לבצע אאוטסורסינג חכם, יכול לשחרר לעצמו זמן עבודה רב כדי להשקיע בתחומים החשובים באמת ולהרוויח יותר.

אאוטסורסינג זה יקר?

אין צורך להוציא על אאוטסורסינג הרבה כסף. ההיפך הוא הנכון, באתרים כמו http://fiverr.com תוכלו למצוא בתיאוריה ובפועל פרילאנסרים מוכשרים שיעזרו לכם בתיאוריה בכל תחום אפשרי עבור חמישה דולרים. למה בתיאוריה? כי נכון ל2020 דברים השתנו: פייבר השיקו את פייבר פרו, שירות ברמה גבוהה יותר המיועד לבעלי עסקים וחברות שעולה יותר כסף וכמעט בכל גיג רגיל יש את השירות הרגיל ב$5 שאליו ניתן להוסיף אקסטרות ופרימיום כמו אספקה מהירה יותר של העבודה או התאמה אישית שלה. למרות זאת,  עדיין תוכלו למצוא שם הודים, פקיסטנים ואוקראינים שיבצעו עבורכם כל משימה בעשירית מחיר ופחות ממה שיבקש בעל מקצוע מקביל בישראל.

בואו נניח שאתם רוצים לבנות דף נחיתה שיאסוף עבורכם אימיילים לרשימה, כל שעליכם לעשות הוא להקיש בשורת חיפוש "Landing page"  ואתם תמצאו פרילאנסרים רבים שיבנו עבורכם דף נחיתה איכותי עבור חמישה דולרים בלבד. האם דף הנחיתה הזה יהיה מקורי לחלוטין?

בוודאי שלא!!!! אתם לא צריכים דף נחיתה מקורי, אתם צריכים דף נחיתה שעובד. אם לפרילאנסר יש נסיון של בניית חמש מאות או שש מאות דפי נחיתה, הוא ידע להתאים לכם את דף הנחיתה הטוב ביותר למטרות שלכם ואם אתם רוצים לשלוט על מראה דף הנחיתה, פשוט תמצאו דוגמא ברשת ואימרו לפרילאנסר ליצור דף נחיתה זהה. אתם גם יכולים להגדיר לו את גודל התמונות, את משקל הדף, את צבע הכפתורים או כל מאפיין אחר שנראה לכם חשוב.

כדאי מאוד לבדוק את הרייטינג באחוזים של הפרילאנסר, הוותק שלו באתר, כמה אנשים הכניסו אותו למועדפים שלו, מה התגובות עליו ובכלל כדאי לקרוא את הגיג (עבודת האוטסורסינג) בקפידה על מנת להבין היטב מה כל פרילאנסר מציע ולראות את תיק העבודות שמצורף.

ואיך האימיילים יגיעו אלי? פשוט תנו לו את הקוד של שירות הדואר שלכם כמו Aweber  והוא כבר יכניס אותו לדף נחיתה עבורכם.

אז אם עדיין לא ביקרתם בפייבר. כדאי לכם מאוד לבקר באתר. אתם לא תאמינו כמה אנשים מוכנים לעשות עבור חמש דולר.

אלו עבודות כדאי להוציא לאאוטסורסינג?

כל עבודה שלא צריכה את המגע המיוחד שלכם, כל עבודה שאתם לא שולטים בתחום הרלוונטי, כל עבודה שחורה הממאיסה עליכם את העבודה וכל עבודה שניתן למצוא מישהו אחר שיבצע אותה באיכות גבוהה ובזול. אם מעולם לא עיצבתם לוגו או מעולם לא כתבתם מאמר באנגלית, ישתלם לכם הרבה יותר לשלם 5-15 דולר לבעל מקצוע מנוסה שיעשה זאת מאשר להתחיל לנבור באינטרנט כדי ללמוד את סודות הפושטושופ וחוקי הדקדוק באנגלית. אתם תחסכו כסף, זמן ותקבלו תוצאות טובות יותר.

אבל יש את המשפט: “you pay peanuts you get monkeys” שאנשים שלא מבינים כלום או בעלי אינטרס אוהבים לצטט.  האם אפשר באמת לקבל עבודה איכותית בחמישה דולרים?

המשפט הזה הוא מלפני תקופת האינטרנט שבה העולם נהפך לכפר אחד קטן. חמישה דולרים זה לא הרבה עבורכם או עבור יזם אינטרנט משוויץ או ארה"ב אבל זה הרבה מאוד עבור מתכנת או מעצב שחי בבנגלה-דש, שם השכר היומי עומד על מספר דולרים בודדים והרבה גברים נאלצים לעזוב את בתיהם כדי לעבוד בתנאי עבדות בהודו השכנה או מדינות ערב.

אבל בעלי מקצוע ישראלים אמרו לי שהודים ובנגלדשים הם עצלנים ולא מקצועיים, מה זה לא נכון?

הלוואי שלהרבה ישראלים היה את מוסר העבודה והמקצועיות של ההודים והבנגלדשים שמככבים בפייבר. ובכלל, כשבעל מקצוע ולא משנה באיזה תחום, מתבטא בצורה כזאת, מה נראה לכם שזה אומר עליו?

אנחנו לא חושבים שהמפתחים הישראלים חזירים אבל אנחנו מודעים לכך שהם חיים באחת המדינות היקרות בעולם, משלמים ארנונה ,מע"מ ועוד כל מיני שותפים לכיס. מפתח הודי או פקיסטני יכול לפתח אתר במאה דולר ולחיות מזה כמו מלך לחודש.

תופעה נוספת שנחשפנו אליה במהלך השנים היא הארביטראז' הישראלי. ארביטראז פירושו לקנות שירות בזול ולמכור אותו ביוקר. כמו הרבה תחומים אפורים אחרים, גם פה הישראלים מצטיינים במיוחד. הרבה מבתי התוכנה, המעצבים והמפתחים הישראליים הם בעצם לא בעלי מקצוע, אלא רק מתווכים ואנשי מכירות. הם מוצאים עובדים מבריקים באוקראינה, הודו ופקיסטן, מציעים להם עבודה חודשית עבור כמה מאות דולרים ומזרימים להם פרוייקטים מישראלים. בואו נניח שבונה אתרים ממוצע לוקח שמונת אלפים ש"ח על בניית האתר ועוד שלושת אלפים על אחסון ועיצוב. העבודה מתבצעת ע"י עובד זר שעלות העבודה שלו תהיה פחות מרבע ושאר הרווח (לפני מיסים) עובד למתווך.

התחילו בקטן

אם אין לכם נסיון באאוטסורסינג עדיף שתתחילו בפרויקט קטן  שאתם ממש צריכים אבל עד היום התעצלתם לבצע כמו עיצוב עטיפה ל ebook, כתיבת מאמר, תרגום עמוד או התקנת פלאגין באתר. לא מומלץ לבצע אאוטסורסינג לפרוייקטים גדולים כשמעולם לא התנסיתם בעבודה מול פרילאנסרים.

מה זה Upwork ומה ההבדל בינה ל Fiverr?

בדומה ל Fiverr, אפוורק היא פלטפורמה למציאת פרילאנסרים בתחומים שונים ונכון ל2020 זאת הפלטפורמה השניה המובילה בעולם אחריה. Upwork נולדה ממיזוג בין שתי ענקיות פרילאנסינג Odesk ו Elance שהתרחש ב2014 ומעריכים שבכל חודש מבקרים בה בין 60 ל70 מליון איש. שתיהן גם מאפשרות לך ליצור קשר עם המוכר לפני ההזמנה. יתרון גדול של Upwork היא האפשרות לשיחת וידאו המאפשרת להעביר מסך בשידור חי ולראות עם מי בדיוק אתה עובד. ראיון בשידור חי יכול לומר לך הרבה על הפרילאנסר שאיתו אתה עומד לעבוד. ההבדל העיקרי בין שתי הפלטפורמות הוא במידת הגמישות ושיטת התמחור. באפוורק ניתן להגדיר כל עבודה ולקבל מבעל מקצוע שפניתם אליו הצעת מחיר בהתאם או להעלות את העבודה ולקבל bids – הצעות שונות. ניתן לעבוד ב Upwork במחיר קבוע (fixed price) אך עם רוב הפרילאנסרים העבודה מתומחרת בשעות.

 אז איזו פלטפורמה טובה יותר למצוא פרילאנסר?

זאת שאלה לא נכונה לשאול. השאלה הנכונה היא איזו פלטפורמה מתאימה למשימה הספציפית שאתה צריך לעסק שלך ואת זה רק הנסיון ילמד אתכם.

האם כדאי לעסוק עובד פרילאנסר שלא דרך אחת הפלטפורמות הללו?

יתכן שכן. אם יש לכם את היכולת לבחון עובד ולהבין את רמת המקצועיות שלו מראיון וידאו, יתכן שיהיה לכם זול יותר להעסיק עובד ישירות. יתכן גם שאתם כבר מכירים את העובד מעבודות קודמות וסומכים עליו. אבל היתרון הגדול של הפלטפורמות לפרילאנסרים הוא המשוב המתמשך המאפשר לכם לראות מה היתה ההתרשמות של קונים אחרים שהעסיקו אותם וההבטחה שכספכם מוגן ותוכלו לקבל אותו בחזרה במידה והיתה בעיה עם העבודה. כשאתם מעסיקים פרילאנסר ישירות, בעייתי מאוד לקבל בחזרה כסף ששולם מראש.

http://fiverr.com

http://upwork.com

אם יש לכם שאלות או הארות לגבי המאמר, אתם מוזמנים להגיב ואל תתביישו גם לחלוק.

Check Also

cpa

איך לקדם הצעות בכל חברת CPA? מעודכן ל2023

במאמר זה נחלוק עמכם דרך פשוטה איך להתקבל לכל חברת CPA: לכל חברות ה  cpa …

11 comments

  1. אחרי 8 שנים בעולם האינטרנט וחיפוש אין סופי אחרי הפרילאנס המושלם. אני חייב להגיד שהכתבה הזאת תלושה מהמציאות!

    איזה דף נחיתה בפיבאר ? על מה אתה מדבר ? שום חברה או פרילאנס שמכבד את עצמו לא ייקח פריאלנס בפיבאר שיבנה לו את הדף נחיתה. זה פשוט לא קיים יותר! אתה רוצה דף נחיתה שעובד ? תשלם על מעצב/מתכנת הודי או פיליפיני 50-100$.אין חייה כזאת גף נחיתה שעובד ב 6$!

  2. מאמר נפלא. אני שמח שסוף סוף יש בלוג שמתעסק בשיווק שותפים ו CPA שלא מנסה לדחוף לנו איזה קורס מסריח כמו איתי אדם או איתי פז.

  3. אין על פיבר. בישראל פניתי לחמישה מעצבים גראפיים לעצב לוגו לאתר שלי. ההצעה הכי נמוכה שקיבלתי היתה חמש מאות שקל ונראתה זוועה. נכנסתי לפייבר, דיברתי עם שלוש מעצבים ששניים מהם ישראלים ובעשר דולר קיבלתי לוגו מושקע בדיוק כמו שרציתי.

  4. מה דעתכם על אאוטסורסינג לפיתוח עסקי בארה"ב ? תכלס אני צריך בשלב זה מישהו שרק יפתח דלתות, יבדוק הזדמנויות לשיתופי פעולה, ילחץ בשבילי ידיים בתערוכות, ישים ברושור וכו'…ולהעסיק מישהו במשרה מלאה + משרד וכו נשמע לי מוקדם מידי ויקר מידי. מישהו עובד ככה ? אם כן אשמח לדעת כמה יעלה / המלצות. דנקשיין

    • זה מודל מצויין שעובד בהרבה מאוד סטארטאפים. מה ההבדל העקרוני בין שכיר שמקבל משכורת לעצמאי שמוציא חשבונית ואתה חולק את זמנו עם עוד חברות?
      אם יש תוצאות ושני הצדדים מרוצים מההסכם, למה שזה לא יצליח?

  5. אתה חתיכת חרא קטן שלוקח עבודה מפרילאנסרים ישראלים. בטח כל הסיפורים שלך מצוצים מהאצבע. מי שילך להודים ופקיסטנים לבנות אתר, יקבל אתר עם וירוסים ורוגלות וההודי יעלם לו שניה אחרי שהוא מקבל את הכסף. אני מקווה שאתה מספיק גבר לפרסם את זה, ישראל בי'ץ

  6. כן. אבל מה הקשר בין זה לאאוטסורסינג?

  1. Pingback: בנדה

  2. Pingback: דקל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *