פייבר

איך לחסוך הרבה מאוד כסף בעזרת Fiverr? ואיך ישראלים מרוויחים סכומי כסף אדירים באמצעות Fiverr?

כשזה מגיע לאאוטסורסינג, שום שירות אינטרנט בעולם הוא לא כמו Fiverr.

במקרה שחייתם במערה בחמש השנים האחרונות, http://fiverr.com הוא אתר תוצרת כחול לבן שמוצעות בו עשרות אלפי עבודות במחיר של 5$ ואקסטרות שונות במחירים משתנים.

אתם אולי תתפלאו לשמוע אבל אנשים יעשו כל מיני דברים עבור חמש דולר: יכינו וידאו לעסק, יקדמו אתר בטוויטר, ידובבו בובה של חתול ששר אופרה, יעצבו עבורכם לוגו ועוד הרבה משימות נוספות, ככל שהדעת והדמיון מאפשרים.

עד לפני כמה שנים, אחד הגיגים (עבודות) הפופולאריים בפייבר היה לשים מכתב בכותל עבור מתפללים מרחבי העולם. בגיג הזה שלטו כמובן ישראלים.

אתם תופתעו לגלות כמה אאוטסורסינג ניתן לבצע בפייבר לעסק שלכם בעבור חמישה דולר בודדים וכמה כסף אתם יכולים לחסוך כבעלי עסק או פרילאנסרים. נכון ל2018 בחמישה דולרים תוכלו להשיג רק את הגיג הבסיסי ועל כל אקסטרה תשלמו יותר. אבל זה עדיין הרבה יותר משתלם מלהעסיק עובד או לפנות לפרילאנסר ישראלי. פשוט כי יוקר המחיה בישראל גבוה מאוד ובפייבר יכולים לעבוד גם אנשים ממדינות עולם שלישי כמו בנגלהדש,פקיסטן והודו.

במאמר זה נחלוק עמכם מספר עבודות שכדאי מאוד לבצע אותם באאוטסורסינג דרך אתר פייבר – FIVERR.

הכנת וידאו לעסק: יש הרבה מאוד עורכי וידאו מוכשרים בפייבר שיכולים להכין עבורכם וידאו מקצועי ברמה גבוהה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחפש "Video intro” בשורת החיפוש ותקבלו אלפי תוצאות עם דוגמאות. אתם יכולים לשלב את קטעי הוידאו הקצרים האלו בהתחלה ובסיום כל וידאו שאתם מעלים ליוטיוב או לאתר אחר שבו אתם מקדמים. מומלץ לבחור תבנית או דוגמא ספציפית ולבקש שיכינו לכם וידאו שיראה דומה. אחד החוקים החשובים בעבודה עם פייבר הוא "תמיד תהיה ספציפי עם המוכר (Seller)."

קריינות: אם אתם מחפשים קריין באנגלית, עברית או כל שפה אחרת, אתם מוזמנים לחפש קודם כל ב Fiverr. אם תפנו לחברה שמתמחה בקריינות, יבקשו ממכם אלפי שקלים לעבודה שבפייבר יבצעו עבורכם עבור סכום זעום בהרבה. בפייבר המבחר גם אדיר, מבעלי קול נמוך סטייל רפי גינת, עד לחקיינים שיבצעו עבורכם קריינות בסגנון דונלד דאק ואל פצ'ינו. לא מאמינים לי? כנסו וחפשו  NARRATION ו VOICE OVER….

עיצוב גראפי: על לוגואים כבר דיברנו, אבל אתם יכולים לבצע אאוטסורסינג לכמעט כל דבר אפשרי, עיצוב עטיפת ספר או איורים לספר ילדים, קריקטורות של הילדים שלכם, עיצוב באנרים לקמפיין פרסומי חדש שאתם משיקים ועוד הרבה דברים אחרים.

הכנת קטעי וידאו מצחיקים: בפייבר לא חסרים משוגעים שישננו את הטקסט שכתבת כשהם לבושים כמו תרנגולת או מרוחים בבוץ. זה משעשע בתור מתנה, בתור משהו נחמד לעלות לפייסבוק או לוואטסאפ ובתור פרסומת אחרת לעסק שלכם.

תרגום, עריכת וכתיבת מאמרים באנגלית או בכל שפה אחרת: כמה כסף יגבו מכם אם תבקשו מאמר מסוכנות פרסום ישראלית? כמה מאות שקלים סביר להניח. בפייבר אתם תמצאו מוכרים שכבר כתבו אלפי מאמרים באנגלית באיכות גבוהה. חלק מהמוכרים האלו יהיו הודים או פיליפינים. אל תיתנו לזה להפחיד אתכם. יש הודים ופיליפינים בפייבר ששולטים בשפה האנגלית ובכתיבה שיווקית יותר מאזרחי ארה"ב. פרילנסרים ישראליים שמתנשאים על הודים ופיליפינים מזכירים לי את התקופה שבה היו משתמשים במונח "עבודה ערבית" בטון מלגלג. אבל מה לעשות חבר'ה, רוב הבניינים שאתם נמצאים בהם כרגע נבנו על ידי ערבים מקצועיים וחרוצים ולא על ידי יהודים שלא אוהבים ללכלך את הידיים במקצועות כאלו. מנסיון אישי אני אומר לכם שהרבה מאוד מסוכנויות כתיבת התוכן הישראליות המספקות תוכן באנגלית בעצם קונים אותם מפייבר…

משימות מונוטוניות פשוטות: אם אתם צריכים לבצע משימה משעממת ומייגעת שלא מצריכה מחשבה מרובה אלא רק פעולות פשוטות בסגנון "גזור והדבק" אתם תמצאו בפייבר מספיק אנשים שירצו לבצע את המשימה.

יכול להיות שאני משלם לישראלים אבל העבודה היא בכלל מהודי בפייבר?

אחת הסיבות העיקריות שפרילנסרים ישראליים כל כך אוהבים את פייבר (וגם בשאר העולם…), היא היכולת לקנות עבודה בחמישה דולר שאחר כך תימכר ללקוח הקצה בכמה עשרות או מאות דולרים. חברה ישראלית תגבה על עיצוב לוגו לעסק לא פחות ממאה דולר, על הכנת וידאו זה כבר יעלה למאות דולרים. אנחנו לא אומרים שכולם עושים את זה, אבל הרבה מאוד כן. הרווח פה הוא עצום ואם במילא יש לכם עסק קיים בתחום כמו עיצוב גראפי, תכנות או כתיבת תוכן, זאת בהחלט יכולה להיות הזדמנות עיסקית עבורכם. אתם תביאו את הזמנות העבודה ותשווקו את העסק והעובדים בפייבר יבצעו אותה תחת פיקוח שלכם.

והאם האיכות בפייבר לא נמוכה?

הרי משלמים כל כך מעט… בואו נראה, נניח שאני רוצה לעצב לעסק שלי לוגו. במי כדאי לי לבחור? במעצב לוגואים שכבר מוכח בוודאות שיש לו נסיון בעיצוב מאות לוגואים בעסקים שונים, זוכה לביקורות טובים מדי יום ויגבה ממני חמישה דולרים או במעצב לוגואים "כאילו מקצועי" שיגבה ממני מאות שקלים ללוגו אחד שבכלל יכול להיות שלא יתאים לי ? ובואו נניח שלא אהבתי את העבודה בפייבר? אני תמיד יכול לבקש מהמוכר שישנה את העבודה או שאני אעבור למוכר הבא ובסך הכל הפסדתי חמישה דולרים. איך שלא תסתכלו על זה, אי אפשר להפסיד בפייבר…

 

מה לא כדאי לעשות בפייבר?

מאוד לא הייתי ממליץ לתת פרטים אישיים, תיבות דואר אישיות או פרטי התחברות לאתר או חשבון אחסון. העבודה שתקבלו אולי תהיה באיכות גבוהה אבל אתם לא יכולים לדעת מה באמת יעשה המוכר עם מידע רגיש כזה. ההמלצה הזאת תקפה גם למוכרים ישראלים, אתם לא יכולים לדעת אם מפתח האתרים הישראלי שעכשיו שילמתם לו שבעת אלפים שקל לבנות חנות, לא הוריד פלאגינים פיראטיים מאיזה אתר ובלי להבין אפילו, השתיל לכם וירוס שיתעורר בעוד חודשיים וימחק את מסד הנתונים. המקרים האלו קורים פעם אחרי פעם ואנחנו ממליצים לבדוק באלף עינייים את מי אתם מעסיקים. ככלל, אם אתם לא בוני אתרים או מתמצאים בוורדפרס (שהיא מערכת נפלאה ומאוד קלה לתפעול), כדאי לכם לקנות תבנית מקצועית שכמעט כולן היום גם תומכות בעברית. באתרים כמו themeforrest קיימות עשרות אלפי תבניות לכל עסק וחנות שתצטרכו: חנות בגדים, חנות נעליים, אתר תדמית לבית קפה, חנויות בעלי חיים ועוד ועוד. כל שנותר לכם הוא להתקין את התבנית ולשנות שפה לעברית. במקרה שאתם לא מסתדרים עם התבנית, יש תמיכה מבית התוכנה שפיתח אותה למשך חצי שנה (התמיכה באנגלית). במקרה הכי גרוע, תוכלו לבקש החזר כספי כי אתם לא מרוצים ותאמינו או לא…. themeforrest יחזירו לכם את כל הסכום בלי לשאול שאלות מיותרות.

שמרו במועדפים

כמות האנשים המציעים שירותים בפייבר היא אדירה. כדי לא לטבוע בכמות הזאת כאשר אתם נתקלים בבעל מקצוע שנראה לכם תותח או עבדתם איתו והתרשמתם מאוד מהעבודה שלו, שימרו אותו במועדפים. כאשר אתם נתקעים, פשוט כנסו לקולקציית בעלי המקצוע שאספתם וביחרו את האחד המתאים ביותר.

תמיד צרו קשר עם המוכר לפני קנייה

אחד הדברים היעילים ביותר בפייבר היא היכולת לתקשר עם המוכר לפני שמבצעים הזמנה. גם אם מצאתם את הגיג שחיפשתם אל תמהרו ללחוץ על כפתור ההזמנה עד שצ'וטטתם עם המוכר ווידאתם שהוא מספק בדיוק את מה שאתם צריכים עם ההתאמות הנחוצות. ליד כל פרופיל של מוכר מופיעה האופציה "Contact Me" הפותחת חלון שיחה שבו ניתן לראות אם המוכר מחובר ולהשאיר לו הודעה.

 

 

אתם מוזמנים לחלוק פה את הגיגים האהובים עליכם בפייבר.

Check Also

cpa

איך לקדם הצעות בכל חברת CPA? מעודכן ל2023

במאמר זה נחלוק עמכם דרך פשוטה איך להתקבל לכל חברת CPA: לכל חברות ה  cpa …

18 comments

  1. אני מחפש המלצות על כותבי תוכן טובים בפייבר. בעיקר כותבי מאמרים ותוכן שיווקי. הם גם יקחו 5 דולר?
    כי עד עכשיו כל כותב מאמרים שנתקלתי בו ביקש לפחות 70 שקל למאמר של 400 מילים. מה שנראה לי מופרך לגמרי.

  2. שלום וחג שמח, שמי סיגלית ואני פרילאנסרית בתחום העיצוב הגראפי והשיווק און ליין מזה למעלה מ 15 שנה.
    המאמר שכתבתם פשוט מצויין ומשקף את האמת בשוק הפרילאנסרים הישראלי והבינלאומי: אין סיבה לשלם ארבע מאות שקל על עיצוב לוגו לאיזה סטודיו כשבפייבר יש בעלי מקצוע כמוני שיעצבו לוגו איכותי בעשרה דולר ומאחוריהם יש מאות עבודות שהציבור דירג כמעולות. פייבר הוא מקום שאתם מקבלים בו בדיוק מה שאתם מחפשים – בעל מקצוע מיומן במחיר מעולה והמגוון לבחור ממנו הוא אדיר. אתם מוזמנים להיכנס לפרופיל שלי ולעיין בגיגים שאני מציעה: https://www.fiverr.com/sigalitt
    IsraelRich הייתי מציעה לכם לכתוב מאמר שבו ידורגו כל הפרילאנסרים ב Fiverr שמציעים שירות גם בעברית כמו:קריינים, מדובבים, מפעילי בובות, שחקנים, בוני אתרים, קופירייטרים ועוד הרבה פרילאנסרים ישראלים אחרים שמציעים שירותים בפייבר ומבצעים עבודה מדהימה.

    • חג שמח סיגלית ותודה רבה. נראה לנו שאת מתמצאת בפייבר לא פחות מאיתנו ובטח מנוסה שם יותר.
      אולי את תכתבי מאמר על כל הפרילאנסרים הישראליים בפייבר? 🙂

    • סיגלית אשמח לשוחח איתך טלפונית
      האם זה אפשרי?
      מה המייל שלך?

  3. קריין ישראלי עם קול רדיופוני, מנוסה מאוד בפרסומות וסרטוני וידאו ל youtube:
    https://www.fiverr.com/vegandog/record-a-professional-voice-over-in-hebrew

    • הזמנו ממנו עבודה. מקצועי מאוד, רדיופוני ומבצע עבודה מעולה במחיר הוגן למדי.

  4. I saw that some of the Israelis in Fiverr Takes 10$ for Basic Gig and 30-50 For PRO Gigs

    It's a little expensive compared to the Indian guys

    • הכל עניין של היצע וביקוש. ההודים והפיליפינים פועלים בשוק באנגלית והישראלים פועלים בשוק בעברית.
      אם תבדוק כמה עולה לעצב לוגו או לכתוב מאמר מחוץ לפייבר, תקבל הצעות מחיר של מאות שקלים.
      10 דולר זה עדיין סכום נמוך מאוד ואם אנחנו משקללים את השכר שמקבלים הפייברים בהתחשב בזמן שהם משקיעים, יוצא לרובם רווח נמוך מאוד יחסית לשוק הישראלי.
      אני אישית מוכן לשלם עשר דולר על עבודת עיצוב או מאמר באיכות גבוהה בעברית.
      עבודות באנגלית, אני אבחר בחמישה דולר בלבד למעט אם מדובר בממש תותח שאני כבר עובד איתו תקופה.

  5. אני צריכה המלצה למישהו שיעלה לי ציורים שלי לחנות אטסי ויעשה לפני זה פוטושופ כאילו הציור תלוי וממוסגר

  6. מצטרפת להמלצות על הפרילאנסרים ב FIVERR . בעלי מקצוע מוכשרים מאוד.

    אני מייצרת לוגואים איכותיים שיעניקו ברנדינג יוקרתי לעסק שלכם.
    אני גם מבצעת עבודות עיצוב גראפי, פוטושופ, תמונות cover לדף עסק בפייסבוק וכל מה שצריך.

    https://www.fiverr.com/dvorada

  7. הייתי גם מוסיף שהחוכמה בעבודה עם פייבר היא לדעת עם מי לעבוד ועם מי לא לעבוד:
    1 אל תעבדו עם המוכרים הכי פופולאריים כי הם יכולים להרשות לעצמם לדרוש תשלום גבוה והם גם יקבלו אותו מאמריקאים, בריטיים וממדינות כמו שוויצריה או דובאי. הם בדרך כלל טובים אבל זה סתם יצא לכם יקר בסוף.

    2 אל תעבדו עם מוכר ללא נסיון בכלל. הוא רק רוצה ללמוד על חשבונכם. תתרחקו מהם כמו מאש ואל תסמכו עליהם.

    3 המוכרים באמצע הם הכי טובים, אלו עם הנסיון והיכולת אבל עדיין לוקחים מחירים סבירים של פייבר.

  8. אני מחפשת מישהו/ מישהי שיודע להכין סרטון אנימציה להרצאה.

  9. אני אוהב מאוד לעבוד עם Fiverr. מצאתי שם מעצבים ועורכי סרטונים מעולים לאתרים שלי. הבעיה ששנה שעברה הם החלו לגבות עמלה של דולר אחד על כל קנייה והשנה העמלה טיפסה לשני דולרים. הם צריכים לשנות את השם מ Fiverr ל Sevenrr

  1. Pingback: יניב

  2. Pingback: אלעד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *