vpn

מה זה VPN ואיך תרגלו איתו אחרי מתחרים? מעודכן ל2023

אז מה זה בכלל VPN ולמה אני צריך אותו כדי לרגל אחרי מתחרים?

VPN  הומצא במקור כדי לשמש רשת פנימית לארגונים ועסקים גדולים. ראשי התיבות של VPN  הם VIRTUAL PRIVATE SERVER  – רשת פרטית וירטואלית. בואו נניח שלסופרמרקט גדול כמו "רמי לוי" יש מחשבים בסניף תל אביב, כל המחשבים מחוברים על אותה רשת כדי שהאקרים לא יפרצו אליה והנתונים זורמים בצורה סגורה בין כל המחשבים.

עכשיו רמי לוי רוצה להתרחב והוא פותח עוד סניף בירושלים ועוד סניף בראשון לציון. בתיאוריה אנחנו יכולים למתוח כבל אופטי ארוך מראשון לציון לתל אביב וירושלים אבל פרויקט כזה ימוטט את הרשת כלכלית ועלות התחזוקה שלו תהיה אסטרונומית. הצבא יכול להחזיק רשתות פנימיות מכיוון שמדובר בעניין בטחוני אבל גוף עיסקי צריך להיות רווחי. וכאן נכנסת לתמונה תוכנת  VPN המאפשרת גלישה ברשת סגורה ומאובטחת. היא אמנם לא מאובטחת כמו למתוח כבל אופטי ישיר אבל כדי להתחבר אליה צריך תוכנה עם מפתחות הצפנה, שם משתמש וססמא.

כיום משתמשים בvpn בעיקר:

1 על מנת לצפות בתוכן שאיננו זמין במדינה מסוימת (פעם שירותים כמו נטפליקס ארה"ב או אתר HULU לא היו זמינים בישראל) לראות בשידור ישיר משחקים שלא משודרים בארץ או עולים הון או לצפות באתרים כמו אתר "סדרות" שבית המשפט חסם אותו מצפייה מהארץ.

2 לגלוש בצורה אנונימית במדינות שמפקחות בצורה חמורה על האינטרנט כמו סין, איראן ודומיהן.

3 להשיג שירותים שונים מגוגל שזמינים רק לתושבי ארה"ב או ארה"ב ומדינות אחרות. (שווה מאמר בפני עצמו)

4 להמר באתרים שחסומים מישראל.

5 לא לשלם מע"מ לפי חוקי המדינה. בואו ניקח לדוגמא את פייבר שהיא חברה בינלאומית ענקית שמקורה בישראל. כל ישראלי יצטרך להוסיף 17 אחוז מע"מ למחיר הסופי וזאת כאשר אזרח בריטי או אזרח צרפתי לא ישלם אפילו סנט אחד מע"מ.

6 מילוי הצעות cpa בצורה פיקטיבית עם ip אמריקאי או בריטי שמתחלף בכל פעם שמתנתקים ומתחברים מחדש.

7 מילוי סקרים בארה"ב שפתוחים רק לתושבי ארה"ב ומשלמים עד 40$ לשעה.

השימוש שאותו נבצע בVPN  הוא ריגול אחרי מתחרים פוטנציאליים.

דע את האויב

לא משנה באילו תחומים ונישות אתה עוסק, אתה תמיד צריך לדעת כמה שיותר על המתחרים שלך , אני חושב שאין צורך אפילו להסביר את זה. אתה צריך לדעת מה המתחרים שלך משווקים, באלו רשתות הם משתמשים כדי למכור, מה הפאנל השיווקי או ה PRELANDER  שהם משתמשים כדי למכור, איך הם מקבלים לקוחות וכו '… עסק באינטרנט אינו שונה מעסק מחוץ לאינטרנט – אם אתה מפעיל חנות אלקטרונית, המוכרת מוצרים או פשוט מקדם הצעות של רשת שותפים, אתה צריך תמיד לדעת עם מי אתה מתחרה על מנת להרוויח את כמות הכסף המקסימלית שהקהל שלך שווה. הבעיה מתחילה כשאתה מתמודד עם תחום שלא התנסית בו קודם.  אתה לא יודע אילו מוצרים לקדם, דרך אילו רשתות לקדם אותם, באילו מודעות / באנרים להשתמש … וכו' אז מה כדאי לעשות?  לרגל אחרי המתחרים שלך!

כיצד מרגלים אחר המתחרים?

אז נכון, קיימים שירותים מסחריים כמו ahref או adplexity אשר יאפשרו לכם לראות תוצאות אורגניות או מודעות פייסבוק בכל מדינה אבל השירותים הללו יקרים לעומת VPN שעולה בסך הכל 2-3 דולרים לחודש.

בוא נניח שיש לך אתר בנושא דיאטות ואורח חיים בריא, הדבר הקל ביותר שאתה יכול לעשות הוא  להיכנס לגוגל ולחפש "אורח חיים בריא" או מילת מפתח דומה ולראות מה  גוגל יביא לך.  שלושת התוצאות הראשונות שיופיעו לך בקידום הממומן יהיו בדרך כלל תוצאות שילמדו אותך מה הדרך הכי טובה לקנברט את הקהל שמתאים לנישה הזאת. עסקים מוציאים המון כסף כדי לקדם את המוצרים הללו בגוגל אדוורדס וזאת אומרת שהם גם מרוויחים. במקומות הראשונים יהיו מוצרים שווים לקידום ואתה יכול להשתמש בהם כהשראה וסוג של מצפן למוצרים שתקדם בהמשך.  כמו כן כדאי לרשום את הטקסט השיווקי של המודעות בקובץ נפרד ולהשתמש בהם כאשר תצטרך לכתוב את דף הנחיתה שלך. כדאי גם להבין מהו הסיפור שמוכרים לגולש במודעות הללו. אם כל שלושת המודעות מוכרות את אותו סיפור מאותה זווית, זה הסיפור שמקנברט הכי טוב.

הדבר בא לעשות,  להסתכל על תוצאות החיפוש האורגניות לביטוי שחיפשת וביטויים דומים לו.תבדקו כל לינק שיוצא מהאתרים, גם לינק שנראה תמים. הרבה פעמים הפרסומות מסתתרות כתוכן מקודם שבא בצורת המלצה או ביקורת. רוב הסיכויים שגם יהיו כמה באנרים באתר המקשרים  למוצרים מסוימים . האם השלטים האלה נראים כשטחי פרסום המוצעים ע"י בעל האתר או כשטח פרסום אשר נמכר לכמה רשתות פרסום?

לעיתים תראו בתחתית עמוד הבית כתובת בסגנון ADVERTISE. תקישו עליה והציגו עצמכם כבעל מוצר שרוצה לפרסם באתר. גששו טוב טוב בשטח כדי להרגיש אותו.

איך נדע מה הסיפור של הבאנר או הלינק

בדרך כלל כשתעברו עם העכבר מעל באנר או טקסט מסוים תראו לינק להיכן הוא מוביל. אם מופיע לכם בטקסט שמות כמו JUICY ADS  או EXOCLICK   אלה הן רשתות הפרסום שלהן מוכר בעל האתר שטח פרסום. אם לחצתם על לינק ואתם רואים שהגעתם לאתר של קליקבנק, אז ככה בעל האתר מקנברט את התנועה שלו.

ברוב האתרים תהיה גם צורה של הרשמה לניוזלטר איפשהו, מומלץ להקיש כתובת אימייל שאתה שומר למקרים כאלו ולראות מה תקבל ובאיזה עיתוי . אתה יכול להשתמש בכל הידע הזה מאוחר יותר, בעת תכנון מסעות פרסום משלך.

האם המדינה שבה אני נמצא משנה?

זהו, כל הדברים מובנים מאליהם עד כה, נכון? שום דבר לא מסובך מדי ואפילו ילד בן עשר לא יתקשה לעקוב אחרי ההנחיות . אבל יש בעיה אחת – בעולם שבו כל סוכנות פרסום קטנה יודעת מה זה GEO LOCATION  ואיך להשתמש בו להמרה אופטימלית של התנועה באינטרנט, רוב המודעות שקיימות מותאמות לספק פרסומות לפי המדינה ואפילו העיר שבה אתם נמצאים כך שאם תגלוש באתר דיאטה מסוים מארה"ב אתה תראה באנר על שיטת דיאטה פופולארית בארה"ב, אם תגלוש מבריטניה, תראה מודעה על דיאטה פופולארית בקרב הבריטים ואילו אם תגלוש מישראל תראה בכלל מודעות גוגל או מודעות כתובות בעברית. מכירים את זה שאתם גולשים באתר בינלאומי וכמעט כל המודעות בעברית ומקדמות מוצרים ישראליים? אז זה בדיוק זה!

ריגול אחרי מתחרים

אז מה אני עושה אם יש לי אתר באנגלית ואני לא יכול לראות מה המתחרים שלי מקדמים לקהלים בארה"ב, בריטניה וקנדה?

בדיוק כאן נכנס לתמונה ה VPN

VPN  שכמו שכבר הסברנו היא  רשת וירטואלית פרטית . מוסיפה שכבה נוספת בין המחשב והאינטרנט . ברגע שאתה מתחבר לאינטרנט באמצעות ספק שירותי האינטרנט, מוקצית לך כתובת IP שהיא דבר מקביל לתעודת הזהות שלך בעולם המקוון. כתובת IP זו מאפשרת לרשתות הפרסומות לזהות מהיכן אתה מתחבר. במדינות מסוימות עד רזולוציה של שכונה בעיר מסויימת.

שירותי  VPN מפעילים רשת של שרתים פרטיים ברחבי העולם ולטובים שבהם יש כמה שרתים ב פחות או יותר בכל מדינה  עם כתובות IP  רבות שאותן הם נוהגים לרענן לעיתים תכופות. כאשר משתמש בשירות VPN, אתה בעצם מתחבר לאחד השרתים הפרטיים שלהם שמחליף את כתובת הישראלית IP שלך עם IP של שרת מסוים. היתרון שאנו מחפשים הוא, שבכל מדינה שבה אתה נמצא, אתה עכשיו תיראה כמו תושב המדינה ורשתות הפרסום וגוגל לא יצליחו להבין שאתה לא נמצא כרגע במדינה הזאת.

לכל שירות VPN יש איזשהו פתרון יישום או תוכנה שאתה צריך להתקין על מחשב או סמארטפון. כאשר אתה רוצה להשתמש בו, אתה פשוט מפעיל את התוכנה, בוחר מדינה ועיר  דרכה אתה רוצה להתחבר וזהו . אתה רוצה לרגל מה שירותי ההלוואות הנמכרים יותר בהודו? התחבר משרת הודי. רוצה ללמוד איך לקנברט אתר של אסטמה בספרד, התחבר לשרת ספרדי מברצלונה ומדריד וגלוש ברשת.  רוצה לראות מה אנשים מפרסמים בגוגל דנמרק, כנס לשרת הדנמרקי ותתחיל לחקור.



האם יש VPN  חינמי טוב?

קיימים שירותי VPN חינמיים אבל הם מוגבלים מאוד וגוגל ורשתות הפרסום יודעות לזהות אותן. שירותי VPN טובים אינם חינמיים אבל גם די זולים. בכל מקרה, עלותו החודשית של VPN  נעה בין 5 ל12 דולר בתוכנית שנתית ובערך כפול בתוכנית שמתחדשת כל חודש. כל שירותי ה vpn שנמליץ עליהם מציעים החזר מלא תוך 30 יום במידה ואתם לא מרוצים מהשירות.

איך לבחור שירות VPN?

קודם כל הוא צריך להיות תומך במובייל. נכון שיש כיום תוספים שונים לדפדפן שמאפשרים לראות את האתר כאילו גלשת באייפון או מכשיר אנדרויד אבל הם לא תמיד מדוייקים והדרך הכי טובה לרגל אחרי פרסומות ומוצרי מובייל היא להתקין את ה VPN על אנדרויד ואייפון. VPN  טוב צריך להקיף כמה שיותר מדינות ורצוי מאוד שיהיו לו כמה שרתים בארצות המרכזיות כמו ארה"ב , בריטניה וקנדה.

שניים מה vpn הטובים והפופולארים ביותר בעולם הם:

http://hidemyass.com

http://nordvpn.com

אם יש לכם שאלות נוספות בנושא, אתם מוזמנים לכתוב אותן בתגובות ותרגישו חופשי לשתף את המאמר.

Check Also

מונטיזציית בלוג

איך להרוויח כסף מכתיבת בלוג ב2024? המדריך המלא למונטיזציה

יש הרבה מדריכים שמתיימרים ללמד איך לעשות כסף מכתיבת וניהול בלוג. אז למה להשקיע 15 דקות מחיינו לקרוא דווקא את המאמר הזה? ההבדל ביננו לבינם שבמדריך זה נספק לכם דוגמאות אמיתיות לאיך בלוגים מצליחים מבצעים מונטיזצייה לתנועה הנכנסת .

8 comments

  1. יש כלי ריגול חשוב מאוד שלא הזכרת – גוגל אלרטס.
    אתה מגדיר לינקים או נושאים וכל פעם שיש הופעה חדשה של הלינק או השם, אתה מקבל אימייל.
    כלי שהכניס לי הרבה כסף עד היום….

    • מסכים איתך לגמרי. כלי גאוני שחוסך הרבה זמן אבל לא אליו התכוונו בכתבה הזאת.

      • 150 דולר זה עוד סביר.
        Whatrunswhere גובים 329 דולר מנוי חודשי בחבילה הבסיסית.
        הם אמנם טובים מאוד בזיהוי רשתות פרסום במובייל אבל עדיין זה סכום מופרז לגמרי.

        • בכלי של whatrunswhere השימוש העיקרי הוא למצוא איפה היריב שלך מפרסם כדי להשתלט לו על מקורות תנועה.
          לא הייתי משתמש בו כמפרסם מתחיל.

  2. מה לגבי כל השירותים בתשלום המאפשרים לך לקבל דוח"ות מה מפרסמים בכל אתר? הם שווים מאה וחמישים דולר לחודש?

    • חלק מהשירותים הללו לא רעים בכלל אבל הם עושים בדיוק מה שתיארתי בכתבה. נכנסים עם vpn מערים וארצות שונות ובודקים כך כל אתר שאתה מחפש עליו אינפורמציה.
      בשלב השני הם מנתחים את הלינק לפי דפוסים שונים ובודקים לאן הוא מגיע.
      בפרסום ממומן הם חלשים מאוד ובכל מקרה אני צריך להרגיש את האתר חי מול העיניים כדי להבין אותו. לא הייתי מוציא עליהם מאה וחמישים דולר.

  3. לדעתי vpn חייב שיהיה לו כמה דברים. דבר ראשון VPN חייב שתהיה לו האופציה לחסום כל חיבור לאינטרנט החיצוני וגם לרשת הביתית שלנו ולתת גישה רק דרך החיבור המוצפן. יעזור למנוע כל מיני leaks לדוגמא, man in the middle או מיקרו ניתוקים. לגבי מיקרו ניתוקים אז חייב שתהיה לו אופציה לכבות תוכנות מסוימות בזמן ניתוק. אחד הדברים הקריטיים בכל בחירת VPN זה הימצאותה של החברה עצמה הרחק מהעיניים האמריקאיות והאירופאיות ולא בשטחם. יש מדינות מסוימות שאליהם מתנקזות בדרך כלל השירותים האלה. מוזמנים לחפש. במקרה של Nordvpn הם מעדיפים שיהיו להם הרבה שרתים בכל מדינה וזה משהו שאני מעדיף מאשר כמה תחנות גדולות. בארץ יש להם בסביבות 50 שרתים מארחים ואני לפעמים בוחר בשרתים מסוימים של hqserv שמחוברים לבזק בינלאומי (תעשו tracert) שהם מהירים ובעלי תעדוף טוב יותר אפילו ממה שיש לי בבית בזמני עומס. כמובן שיש להם הרבה שרתים במדינות שונות ומשונות. בנוסף יש להם אופציה לשנות dns אם יש לכם צורך להחליף. אחד הדברים שהם הוסיפו לאחרונה זה פרוטוקול הwireguard שהם קצת שינו וקוראים לו nordlynx. מדובר בפרוטוקול מהיר בהרבה יותר מopenvpn הנפוץ והותיק ועדיין מאובטח. בנוסף פלוס ענק זה שהם נותנים להתחבר לvpn גם על ידי שליחה של קוד למכשיר או מייל מבלי לרשום את פרטי הכניסה שלכם. ארצה לציין שיש להם כמה פרוטוקולים כמו שירות vpn כפול או כזה שעובר דרך tor ועוד כמה נוספים וגם שרתים מיוחדים שאמורים לתת מענה למדינות בעייתיות. ולמשתמשים מסוימים גם שרתי p2p. אחד הדילמות שאני חייב לציין לגבי vpn זה לפעמים יש צורך לדעת מי עומד מאחורי הvpn ולגבי השירות הזה פחות מכירים את המנהלים שלו. אז זה יכול להיות מינוס. בדרך כלל השירותי vpn השוויצרים מציגים בגאווה את המנהלים שלהם, אז הם עדיפים לחלק מהאנשים מאשר כאלה שאנונימים. בכל מקרה זה אחד הvpn הגדולים והפופולארים בעולם ואל תתפתו סתם לקנות מבלי לבדוק, הם תמיד עושים הנחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *