גוגל אדסנס – כל הסודות למתחילים ומתקדמים

מה זה גוגל אדסנס?

מערכת המאפשרת הצגת מודעות גוגל באתרים פרטיים. ישנם מספר איסורים כמו תוכן למבוגרים, הימורים או הפרת זכויות יוצרים. ניתן לבחור בין מודעות תמונות למודעות המופיעות כטקסט וניתן גם להתאים את הגדלים על מנת שישתלבו באתר בצורה נעימה לעין. ניתן גם להתקין אדסנס על סרטוני יוטיוב השייכת לגוגל.
בסמארטפונים גוגל גם מאפשרת פרסומות אדסנס בחלקו התחתון של המסך ו Exit pops מודעות המופיעות כאשר הגולש מנסה לעזוב דף מסוים.

אילו מודעות מוצגות באדסנס?

גוגל סורקת את האתר ואת העמוד הספציפי שבו הגולש נמצא ומתאימה פרסומות לפי התוכן הנמצא. באתר על הטבות מס סביר להניח שיופיעו מודעות על החזרי מס לשכירים, באתר על אסטמה יופיעו מודעות על טיפולים אלטרנטיביים בקשיי נשימה. יחד עם זאת המודעות משתלבות במודעות האחרות של גוגל ולכן יופיעו לעיתים גם מודעות רימרקטינג שהן מודעות המופיעות מכיוון שהגולש ביקר לא מזמן בדף מסוים באתר אחר ובעלי האתר מנסים לגרום לו לשוב בחזרה כדי להמיר אותו לקונה או ממלא ליד.

תשלום במודעות אדסנס

בעל האתר מקבל תשלום בכל פעם שמתבצעת לחיצה (קליק) על אחת המודעות ולפי כמות ה impressions. בסרטוני וידאו ביוטיוב בעל האתר מקבל תשלום גם כאשר מופיעה מודעת וידאו לפני הסרטון שלו. כמה תקבלו על כל קליק? אף אחד בעולם חוץ מהמהנדסים של גוגל לא יוכל לענות לכם על השאלה הזאת. הסכום משתנה ובגדול ישנן נישות רווחיות יותר מאחרות. רשלנות רפואית או פיצויים מהנאצים יהיו מודעות יותר רווחיות ממודעות על כדורגל או הצגות. מודעות הפונות לאנשים אמידים כמו קורס סקיפרים או טיולים יוקרתיים יעלו יותר כסף מפרסומות המיועדות לחיילים משוחררים. יתכן מאוד שבשני בלוגים תקבלו עשרת אלפים ביקורים בחודש, בלוג אחד יהיה מוקדש לעצות משפטיות והשני לתחביב כמו שזירת פרחים. המפרסמים בתחום העצות המשפטיות יהיו מוכנים לשלם ביד מקסימלי של 8$ ל1,000 impressions ואילו בקרב המפרסמים לשזירת פרחים, הביד המקסימלי ל1,000 impressions יהיה 1$. על אותה כמות תנועה באותה מדינה בלוג אחד יכניס שמינית מהכסף שירוויח הבלוג השני.

היכן כדאי לשים את מודעות האדסנס?

במקום שימשוך את תשומת ליבו של הגולש. באמצע הכתבה לדוגמא. מיקום שיבטיח שהגולש יראה את המודעה. אסור בשום פנים לגרום לגולשים להאמין כי המודעות הן חלק מהכתבה ולא פרסומת חיצונית. אסור גם לשים מודעות בפופאפים קופצים או בכל טריק אחר שיאלץ את הגולשים להקליק עליהן. מרגע שגוגל השעו אותך זה כמעט בלתי אפשרי לשחזר את האתר מחדש.

מה זה הונאת קליקים?

מצב שבו בעל האתר מקיש על מודעות באתר שלו כדי לייצר כסף או גורם לגולשים ללחוץ עליהם. גוגל רואה זאת בחומרה יתרה. היא תפסול את החשבון ותחרים את כל הכסף שנאגר בו.

האם מודעות אדסנס הם הפתרון הטוב ביותר להמרת התנועה לכסף?

כן ולא. אם האתר שלכם בתחום מסוים ממנו אתם יכולים לייצר לידים כמו לידים לבעלי מקצוע (שרברבים, רופאי שיניים, בוני אתרים) או שאתם שותפים בתוכנית אפיליאייט רווחית מאוד, כדאי לכם לנסות להמיר את התנועה בדרך הזאת כי בדרך כלל היא יותר רווחית. מצד שני אם אתם לא מבינים מה לעשות עם האתר או שהאתר בנושא כללי, גוגל אדסנס היא אופציית פרסום לא רעה.

אדסנס וסטטיסטיקה

כדאי לעקוב אחרי המודעות ולנתח אילו מודעות מתפקדות טוב יותר ממודעות אחרות, באילו זמנים ובאיזה קהל כדאי יותר להשקיע.
האתר של גוגל אדסנס

14 comments

  1. פסלו לי את החשבון אדסנס אחרי כמעט שנתיים שעבדתי איתם בלי בעיה. מדובר באתר שהכניס לי 8,000 ש"ח בחודש ואני לא מוצא שום מערכת פרסום משתלמת כמו גוגל אדסנס. איך לשכנע את גוגל להחזיר לי את החשבון?

    • יכולות להיות הרבה סיבות שגוגל אדסנס פסלו אותך: זיוף קליקים, תוכן לא חוקי כמו פורנו, הימורים או פארמה, הצבת מודעות בצורה לא תקינה, חוסר בתוכן ועוד סיבות לא מעטות. מנסיון, אם פסלו לך חשבון אדסנס, אל תבנה שיחזירו לך אותו. תעשה תחקיר איך אתרים אחרים מפרסמים ותקדם מוצרים כאפיליאייט.

  2. יניב לב ארי

    israelrich שמתי לב שבתוך כל תגובה מסתתרת פרסומת אדסנס באתר הארץ
    זה חוקי? אם כן איך עושים את זה? ואם אפשרי בוורדפרס?
    תודה

    • זאת פרסומת המוצגת באמצעות טכנולוגיית (ajax) וזה לא כל כך חוקי, למרות שלא נראה לי שיעשו לעיתון כמו הארץ בעיות בגלל זה..
      כמפרסם קטן לא הייתי עושה כלום שהוא נגד התנאים של גוגל אדסנס.
      כדי להציג פרסומת בAJAX צריך לקחת את הקוד של פרסומת אסינכרונית, לשים את הקוד עצמו ללא מקטע הJS בדף שיוזרק בAJAX, ואת מקטע הJS, לשם בדף הראשי פעם אחת.

  3. איזו אלטרנטיבה ראויה קיימת לאדסנס?

    • זה מאוד תלוי בנישה. אם את מחפשת רשת פרסום שמשלמת cpc כמו אדסנס אז אני חושש שלא קיימת אלטרנטיבה. אבל אם תקדמי מוצרים שונים במודל אפיליאייט או מודל איקומרס, יש מצב שהרווחים אפילו יהיו יותר גבוהים. רוב החברות הבינלאומיות לא מכירות בערך של תנועה ישראלית ואלה שכן, יש להם מודעות ספאם מזעזעות.

  4. יש לי מספר אתרים גדולים, האם כדאי לחבר את כולם לחשבון אדסנס אחד או שעדיף לחלק לכמה?

    • השעייה באדסנס היא השעייה לכל החיים. אתה יכול להכניס את כל האתרים לחשבון אחד ממקום של נוחות אבל אם אתה יכול לפתוח כמה חשבונות אדסנס ולקשר כל חשבון לאתר אחד, זה עדיף.

    • אדיר, הבלוג הזה הוא סוג של תחביב שאני מאוד נהנה לכתוב בו אבל אני גם עובד במקביל על כמה פרוייקטים ששואבים ממני את רוב שעות העבודה. בדקתי את האתר שלך ושלחתי לך כמה טיפים לשיפור אבל אם אתה רוצה שמישהו יתקין עבורך גוגל אדסנס אז אתה מפספס את השיעור החשוב ביותר שניסיתי ללמד והוא שבאינטרנט אין סודות! הכל גלוי ופתוח. בצע מחקר שוק איך אחרים ומצליחים משתמשים באדסנס באתרים שלהם ועם הזמן אתה תבין בדיוק איך עובדים עם אדסנס. וגם אם זה לא יקרה ישר על ההתחלה, אתה עדיין יכול להתנסות ולבדוק וריאציות שונות ומה מקנברט יותר טוב. ספליט טסט זה האלף בית של שיווק באינטרנט. בהצלחה.

  5. למה אתה לא עונה? השארתי לך כבר כמה בקשות שתעזור לי לחבר אדסנס באתר עם חמשת אלפים מבקרים ביום. (כמובן שתמורת תשלום…)

    • יניב לב ארי

      זה לא כל כך קשור לאדסנס אבל ראיתי שאתה ממליץ על פיוניר. תוכנית האפיליאייטס של אמזון גובה 15 דולר על כל שליחת צ'ק אבל לא גובה כלום על הפקדה לחשבון בנק אמריקאי. האם פיוניר יכולים לשמש כחשבון בנק אמריקאי לצורך הפקדה מאמזון?

      • ב Payoneer אתה יכול לקבל בחינם כתובת בנק אמריקאית ACH לצורך הפקדת כספים שיטענו בכרטיס שלך.

  6. מה הדרך המועדפת לקבל תשלום מאדסנס?

    • יש מספר דרכים: צ'ק לדואר, פאיפאל, הפקדה בנקאית שכרוכה בעמלות גם מצד הבנק וגם מצד אדסנס.
      הדרך המועדפת עלי היא Payoneer כי אין עמלות ושער ההמרה שלהם לדולרים נדיב בהרבה מהשער של פאיפאל. הם גם מאפשרים משיכה מכספומטים בכל מקום בעולם ומתפקדים ככרטיס אשראי לכל דבר ועניין. דרך אגב, התשלום מגיע מאירלנד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *